ממשלת מדורו פסלה את מועמד המפלגה הקומוניסטית לראשות עיריית קראקס

נמשכות המחאות בוונצואלה ובמחוצה לה, בעקבות החלטת ממשלת מדורו לפסול את מועמד המפלגה הקומוניסטית בבחירות לראשות עיריית קראקס. מדובר ד"ר אדוארדו סמאן, לשעבר שר בממשלת הוגו צ'אבס, שהציג את המעמדות לראשות העיר במסגרת "האלטרנטיבה העממית המהפכנית" של המפלגה הקומוניסטית.

לסמאן, בנם של מהגרים מסוריה ואישיות שמאלית ידועה למדי, היו סיכויים לזכות בבחירות בבירת ונצואלה. בעבר סמאן הצטיין בתפקידו כשר וזכה לתמיכה רחבה בצעדים שנקט לטובת תושבי השכונות. המהלך כהונתו אף היה למטרה של פיגוע מצד גורמים בימין. אמנם סמאן שירת בממשלה של צ'אבס אבל הפך ביקורתי עד מאוד כלפי ממשלתו של הנשיא ניקולס מדורו.

קמפיין של האלטרנטיבה העממית המהפכנית בוונצואלה: "תנו לסמאן לרוץ"

 

יצוין שהפסילה פורסמה ללא כל הסבר, הנמקה או שימוע ולדברי המפלגה הקומוניסטית "זהו צעד נוסף שנוקטת ממשלת מדורו כדי למחוק את הישגיה של ממשלת צ'אבס וכדי להשתיק הקולות השמאליים הביקורתיים בוונצואלה".

בעקבות פסילת סמאן ומועמדי שמאל אחרים שאמורים היו להתמודד בבחירות לרשויות המקומיות הקרובות שייערכו בחודש נובמבר, עשרות מפלגות קומוניסטיות מרחבי העולם פרסמו גילוי דעת ובו מחאה נמרצת נגד הצעדים שנוקטת ממשלת מדורו כדי להצר את הדמוקרטיה בוונצואלה.

 

גילוי דעת של המפלגות הקומוניסטית ובו מחאה נמרצת נגד צעדי ממשלת מדורו נגד הדמוקרטיה בוונצואלה (באנגלית):

www.solidnet.org/article/CP-of-Greece-CP-of-Mexico-CP-of-Venezuela-Solidarity-with-the-working-people-and-the-CP-of-Venezuela-PCV-against-the-attack-on-its-political-and-electoral-rights/