ממשלת חרטא: הסטודנטים מצטרפים להפגנה ההמונית שתתקיים במוצ"ש בכיכר רבין

התאחדות הסטודנטים הארצית קראה לחבריה להצטרף להפגנה ההמונית שמארגנים אנשי ועד הפעולה של תעשיית התרבות מחר, מוצ"ש, בשעה 20:30 בכיכר רבין בתלאביב תחת הכותרת "מלחמה – תזרימו את הכסף". במטה זועמים על ריבוי "תכניות הצלה" מבית היוצר של ממשלת הימין – שאינן מתורגמות לסיוע ממשי.

בקריאה של התאחדות הסטודנטים נאמר ש"המשבר הנוכחי הגיע לפתחה של כל דלת בישראל. למרות שחלפו ארבעה חודשים מאז פרוץ המשבר, אלפי צעירים וצעירות עדיין לא הצליחו להתייצב כלכלית ולחזור למעגל התעסוקה. אנחנו חוששים שדור שלם של צעירים וצעירות שהגיעו למערכת ההשכלה הגבוהה כדי לבנות לעצמם עתיד – יגיעו ליום שאחרי התואר ללא הזדמנות איכותית לסלול את דרכם ולהשתלב בשוק התעסוקה. פגיעה כזאת תוביל לתוצאות הרסניות לכל המשק הישראלי, ואם המדינה לא תיקח אחריות עכשיו ייווצר כאן כדור שלג מתגלגל של דור שלם אבוד".

הסיבה להצטרפות הסטודנטים למחאה, מחר, היא "במקביל למצוקה שלנו, מתקיימות עוד עשרות מחאות נוספות של קבוצות שונות עצמאים ובעלי עסקים קטנים, מסעדנים, אנשי תרבות ואומנות ורבים אחרים שנפגעו באופן חסר תקדים. פגיעה של ענפים אלו מהווה פגיעה ישירה בנו, חלק גדול מאיתנו עובדים בתחומי המסעדנות, הפנאי, המכירות והתיירות את המכה הראשונה כבר ספגנו אבל לא בטוח איך ומתי נצא מהמכה הקרובה. הפעם, אנחנו דורשים תכנית ארוכת טווח ומסודרת שתחזק את החיבור שלנו לשוק התעסוקה שנים קדימה".

"נדמה שממשלת ישראל לא מבינה את גודל המשבר הכלכלי שעובר על אזרחי המדינה", מסר ארגון שחקני המסך (שח"ם) שאף הוא קרא לחבריו להצטרף להפגנה. "אנחנו מכירים את הסיפורים של המשפחות שכבר ארבעה חודשים לא מתפרנסות. ממשלת ישראל, זו אחריות שלך לדאוג להם. כ–150 אלף איש מתעשיית התרבות זקוקים לכסף כדי לקנות אוכל, לשלם שכר דירה ולהתקיים. זו לא ממשלת חירום, זו ממשלת חרטא".

מטעם ועד הפעולה של תעשיית התרבות והאירועים הוסיפו: "מגפת הקורונה ממשיכה לגבות קורבנות מתעשיית האירועים והתרבות. ההחלטה להטיל גזרות נוספות ולסגור בשנית את עולם האירועים והתרבות חייבת להתקבל לצד הבטחה וקיום של מתן פיצוי כספי אמיתי למאות אלפי בני האדם שנמצאים בסיכון — ולא, זו לא 'חרטא', אלא אנשים אמיתיים שלא מכניסים כסף כבר ארבעה חודשים ועתידם לוט בערפל. הדרישה שלנו ברורה: כסף בכיסים עד לחזרתה לשגרה של התעשייה כולה".

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/265398561426103

עוד על ממשלת חרטא, בעמוד השער של גיליון "זו הדרך" האחרון:

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/07/G28_2020.pdf