מכתבי ההתפטרות של הרופאים המתמחים דורשים לקצר את התורנויות ייכנסו לתוקף

מאות רופאים מתמחים צפויים להתפטר מחר (חמישי) במסגרת המאבק לקיצור התורנויות. במקביל, שביתת הרעב של ארבעה הרופאים נכנסה הבוקר  ליומה הרביעי. מארגון הרופאים המתמחים מרשם נמסר, כי "מכתבי ההתפטרות של הרופאות והרופאים המתמחים יכנסו לתוקף תוך 48 שעות". לפי הודעת הארגון, מתמחים בכ-20 מחלקות יפסיקו להגיע לעבודתם עם כניסת מכתבי ההתפטרות לתוקף. אתמול והיום הוגשו מכתבי התפטרות נוספים בביה"ח אסף הרופא, הדסה הר הצופים ואיכילוב בתל אביב. מעריכים שעד עתה כ-330 רופאים מתמחים התפטרו.

ד"ר אורי רוזן, מומחה צעיר ברפואת משפחה, בין משתתפי שביתת הרעב בדרישה לקיצור התורנויות (צילום: מרשם)

 

עוד נמסר אתמול מארגון מרשם: "תוך 48 שעות יכנסו לתוקף מכתבי ההתפטרות ויתחיל כאוס בבתי החולים. מכתבי ההתפטרות שיכנסו לתוקף הם אלה שהוגשו בפעימה הראשונה המשמעות היא שמחלקות שלמות יוותרו ללא מתמחים – ולמעשה לא יוכלו לפעול. כמה ימים לאחר מכן, יכנסו לתוקף המכתבים מהפעימות הנוספות".

"אנחנו מאוד מקווים שלא נגיע לרגעים הקשים הללו. זה הזמן של ראש הממשלה להראות מנהיגות ולהביא לפתרון המשבר שיצרה הממשלה בראשותו. יש רק החלטה אחת שאפשר לקבל: להעביר את הכסף לבתי החולים ולהתחיל את המהלך לקיצור התורנויות עכשיו. יש לפתוח תקנים, לאייש אותם ולהתחיל להכשיר את כוח האדם- זו הדרך היחידה להבטיח שהמהלך יצא לפועל ולא יתמסמס בין ממשלות ושרים", הוסיפו. במקביל לגל ההתפטרויות, שביתת הרעב של ארבעה הרופאים הדורשים לממש את מתווה קיצור התורנויות נכנסה הבוקר ליומה הרביעי.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/115088