מכיכר דיזנגוף לרחוב קפלן: אלפים ישתתפו בהפגנה בתל-אביב שתציין 56 שנה לכיבוש

אלפים ישתתפו מחר (מוצ"ש) בהפגנה בתל-אביב לציון 56 שנה לכיבוש השטחים הפלסטינים. את ההפגנה יוזמות חד"ש, מק"י, בנק"י ושורה ארוכה של תנועות וארגונים הפועלים נגד הכיבוש ולמען השלום ובהם: לוחמים לשלום, מחסום ווטש, מסתכלים לכיבוש בעיניים, אמהות נגד אלימות, יש גבול, מסרבות, שוברים שתיקה, אמנסטי, עמק שווה, שלום עכשיו, עומדים ביחד, רופאים לזכויות אדם, קול רבני לזכויות אדם, נשים בשחור, במקום – מתכננים למען זכויות תכנון, תורת צדק, עיר עמים, יש דין, אקדמיה לשוויון, הוועד נגד עינויים, פורום המשפחות, עו"סים שלום, גישה, פסיכואקטיב ועוד.

הצועדים יתכנסו החל משעה 18:00 בכיכר דיזנגוף ובשעה 19:00 יצעדו לעבר ההפגנה המרכזית נגד ההפיכה המשטרית ברחוב קלפן. יצוין שבלחץ ארגוני המחאה ברחוב קפלן המשטרה דחתה את בקשה לקיים צעדה לציון 56 שנה לכיבוש שתסתיים בעצרת המרכזית. המארגנים מנמקים את התנגדותם "בסירוב עקרוני לשתף פעולה עם מפלגות פוליטיות, בהן חד"ש שמובילה את הצעדה".

מחד"ש נמסר הבוקר "לא ניסוג מול מי שמנסה להתחמק ולהתנער מההשלכות החמורות של המסר שלנו נגד הכיבוש. נצעד מחר ונקשור בין ההידרדרות הפשיסטית המיוצגת בתוכנית ההפיכה המשטרית לבין פשעי הכיבוש. הצטרפנו למחאה מהיום הראשון במסגרת 'הגוש נגד הכיבוש'. לא היינו מוכנים לפספס הזדמנות להציג אלטרנטיבה של מאבק על דמוקרטיה אמיתית, ולגבש את המשוואה הבסיסית ביותר: אין דמוקרטיה עם כיבוש, אין דמוקרטיה ללא שוויון לאומי ואזרחי בסיסי, ואין דמוקרטיה ללא אזרחות שווה לכולם".

בתוך כך, יו"ר חד"ש-תע"ל, ח"כ איימן עודה, פרסום הבוקר מאמר בעיתון "הארץ" ובו הקריאה להפגין מחר תל-אביב. "כבר 21 שבועות שמאות אלפי ישראלים יוצאים לרחובות להיאבק למען דמוקרטיה. זה מרשים, מפעים ומעורר בליבי הערכה רבה. לא הוזמנתי לשאת דברים בהפגנות. אני לא נעלב ואינני מופתע, ובכל זאת אני יודע שמאות אלפי המפגינים הם שותפי העתידיים לחיים טובים יותר בארץ הזאת. ייתכן שעמדותי קשות בעבור חלקם, ייתכן שהמארגנים בחרו להסתיר דעות מסוימות כי חששו שהשיח על הכיבוש והשלום ירחיק את ההמונים. לכן אנצל את הבמה הזאת כדי לפנות אל המפגינים היקרים בקפלן, ולבקש מהם בכל זאת להקדיש כמה דקות למחשבה על הקשר בין דמוקרטיה לכיבוש", כתב.

עוד כתב "השבוע נציין 56 שנים מתחילת הכיבוש. מה שקוראים לו בטעות מלחמת ששת הימים נהפך למלחמת 56 השנים. כדי לציין זאת אנחנו מקיימים בשבת הקרובה צעדה שתצא מרחוב דיזנגוף בתל אביב, ותגיע להפגנה הגדולה בקפלן. צעדה שכל כולה דרישה אחת: לסיים את הכיבוש ולכונן שלום על בסיס שתי מדינות. אני מבקש מכל מי שקורא את דברי — הצטרפו אלינו! יהודים וערבים, אלה שעוד יש בליבם תקווה, אבל גם מי שחשים ייאוש. בואו לצעוד איתנו, ותראו שאתם לא לבד. אולי אפילו תקבלו קצת תקווה בתקופה חשוכה זו. יש לנו אחריות להרים יחד את דגל השלום, אחרת דגלו השחור של הכיבוש ימשיך להתנוסס".

"יש שיגידו שאלו תקוות שווא. שזאת המציאות וצריך לקבלה. אבל אפילו אם רבים התייאשו מהשלום, עלינו לזכור שכל הרודנים סופם ליפול, שכל עם כבוש ייאבק על חירותו ושהשלום שווה כל מאמץ. כולי אמונה שאחרי שנביס את הייאוש, נוכל ביחד להביא את השלום", סיים ח"כ עודה את מאמרו.

 

עוד בנושא:

אלטרנטיבה למאבק העקר בין פשיזם לליברליזם: להרחיב את הגוש נגד הכיבוש