מיליונים השתתפו בהפגנות לציון יום האישה הבינלאומי; שביתת נשים בספרד

מיליונים השתתפו אתמול (שישי) בהפגנות, מחאות ועצרות שנערכו ברחבי העולם לציון יום האישה הביןלאומי. בברזיל, רבבות הפגינו בערים הגדולות נגד נשיא הימין הקיצוני המתנגד לזכויות נשים, ז'איר בולסונרו, שיהיה אורחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקרוב מאוד. בארגנטינה מאות אלפי נשים יצאו לרחובות במחאה על דחיית החוק שיתיר הפלות לנשים ברחבי המדינה. ההפגנה הגדולה נערכה בבואנוס איירס הבירה. המפגינות נשאו שלטים עליהן נכתב: "הגוף שלי לא מעוניין בדעתך" ו"שוויון מלא ולא פחות". כזכור, בשבוע שעבר קמה סערה במדינה לאחר שנערה בת 11 שנכנסה להיריון לאחר שנאנסה על ידי קרוב משפחתה ושאולצה לעבור ניתוח קיסרי לאחר שלא אושרה לה הפלה. זהו המקרה השני בחודשים האחרונים.

2019-03-09_201634

 מפגינות בברזיל, אתמול, נגד הנשיא הימיני קיצוני בולסונרו (צילום: ורמליאו)

בספרד ייערכו בחודש הבא הבחירות הכלליות, וזכויות הנשים הן אחד הנושאים החמים של מערכת הבחירות. נשים רבות לא הגיעו אתמול למקומות עבודתן במסגרת שביתה שהקיפה את כל המדינה, ואחרות השאירו את הטיפול במשק הבית והילדים לבני זוגן. בשעות הערב הוארו בניינים ברחבי המדינה בצבע סגול, ומאות אלפי נשים יצאו להפגין.

בפורטוגל השכנה, הקדיש הקבינט דקה דומיה לזכר קורבנות האלימות המגדרית. על פי המשטרה במדינה, 12 נשים נרצחו השנה על ידי משפחתם – המספר הגבוה ביותר של נרצחות מזה עשור. בברלין העירייה שבהנהגת המפלגה הסוציאלדמוקרטית ומפלגת השמאל הכריזה על יום שבתון ואלפי נשים התכנסו מול בניין העירייה.

אלפי נשים צעדו אתמול ברחוב ניו דלהי במחאה על אלימות במשפחה, תקיפות מיניות ואפליה בשוק העבודה ההודי. אלפי נשים הודיות נרצחות כל שנה, רבות מהן נשרפות למוות, על ידי בני זוגן או משפחותיהם – כתוצאה מאכזבה מנדוניה נמוכה. הפרלמנט ההודי מבטיח מזה שנים לשריין שליש ממושביו לנשים, אך לא ניכרת כל התקדמות בתחום זה.