מיום א' חובה לחבוש מסכות: ח"כ עודה דורש לחלקן בחינם לכול האוכלוסייה

מנכ"ל משרד הבריאות חתם ביום שלישי האחרון על צו שיחייב חבישת מסכות במרחב הציבורי, החל מיום ראשון הקרוב בשעה 07:00. על פי הצו, "צו בריאות העם – חובת חבישת מסכה", לפיו לא ישהה אדם במקום שאינו מקום מגוריו ללא כיסוי הפה והאף באמצעות מסכה המיועדת לכך או מסכה ביתית בהתאם להנחיות משרד הבריאות. "מסכת פהאף מקטינה מאוד את הסיכון להידבק ולהדביק. היא מונעת פליטת נתז טיפתי ומונעת מנתז טיפתי להגיע לפה ולאף", כך נכתב בצו. הוראות חבישת מסיכה לא יחולו על קטין מתחת לגיל 6, אדם שמחמת מוגבלות נפשית, שכלית או רפואית מתקשה באופן משמעותי בשימוש במסכה.

בנוסף אדם השוהה בכלי רכב, במבנה או בחדר במבנה ללא אדם נוסף או אדם השוהה במקומות כאמור עם אנשים הגרים באותו מקום איתו, לא יצטרך לחבוש מסכה, כמו גם שני עובדים העובדים בקביעות בחדר אחד במקום העבודה ובלבד שיישמרו על המרחק הנדרש לפי ההוראות.

נמסר כי משרד הבריאות צפוי לחלק לציבור בחינם כחצי מיליון מסכות רב פעמיות לאוכלוסיות ייעודיות, בעקבות החובה לעטות מסכות שתכנס לתוקף ביום ראשון. בנוסף, במכתב רשמי של משרד הבריאות נטען כי הוא פועל להגדלת היצע המסכות הרב פעמיות במטרה להביא לירידת מחירים. יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) קרא הבוקר (שישי) לחלק מסכות לכל דורש. לדבריו חובת החבישה מחייבת את המדינה לספק את המסכות, בדומה לחלוקת המסכות לפני מלחמת המפרץ. עוד הדגיש כי יש סוחרים המספסרים במחיריהן ושעל המדינה להפסיק מעשים אלה על ידי חלוקת המסכות בחינם. "לא ניתן לדרוש לחבוש מסכות מכלל הציבור ולא לספק אותן", הדגיש ח"כ עודה.