מטילים מצור על משרד האוצר: המסעדנים ועובדיהם ישובו להפגין בירושלים

תחת הכותרת "עושים מצור על האוצר" מחר (שני) יפגינו מסעדנים ועובדיהם חברי "מסעדנים חזקים ביחד" בקריית הממשלה בירושלים. זו ההפגנה השנייה שהם מקיימים נגד מדיניות ממשלת הימין. הראשונה נערכה מול הכנסת ב-14 בדצמבר האחרון.

מסעדני הארגון יפגינו בדרישה לתשלום מידי של יתרת המענקים ומתן מענק מידי על חשבון מקדמות, שינוי חישוב המענקים מחודש ספטמבר 2020 עד סוף 2021 על פי מתווה הפיצוי לעסקים שננהג במבצע צוק איתן, קבלת מענק "התנעה" והתאוששות לפתיחת העסקים, פתיחת המסעדות ובתי הקפה ביחד עם כל המסחר ומתווה מיוחד לפיצוי העסקים שנפתחו בסוף 2019 ובמהלך 2020.

הפגנת המסעדנים ועובדיהם שנערכה מול הכנסת ב-14 בדצמבר האחרון (צילום: מסעדנים חזקים ביחד)

יצוין שפורום ראשי המסחר כינס הבוקר מסיבת עיתונאים בתלאביב בה הודיע כי במידה והממשלה לא תקבל החלטה על סגר מלא ומהודק תוך 24 שעות בכוונתם לפתוח את כלל המסחר בעוד שבוע, ב-10 בינואר. ראשי הפורום הציבו אולטימטום לממשלה מתוך תחושה כי העול נופל על כתפיהם בעת ששאר ענפי המשק פתוחים.

"90 אלף עסקים הלכו לעולמם, 200 אלף מקומות עבודה אבדו, חצי מיליון אנשים יוצאים וחוזרים מחל"ת. אנחנו מודיעים לממשלת ישראל שאנחנו דורשים לעשות את טובת העם. אם לא תקבלו החלטה תוך 24 שעות אנחנו פותחים את כל המסחר בישראל, שממשלת ישראל לא תנסה אותנו" אמר יו"ר איגוד רשתות המסחר, האופנה וההסעדה שחר תורג'מן.