מח"ש פתחה בחקירה: מחאה נוספת ביום ו' בעקבות הדיכוי הברוטלי באום אל-פחם

המחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) במשרד המשפטים פתחה הבוקר (ראשון) בבדיקת התנהלות המשטרה הברוטלית בהפגנה ביום שישי באום אל-פחם, זאת נוכח הדיווחים הקשים שהתקבלו מהאירוע. ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש – הרשימה המשותפת) וראש העיר סמיר מחאמיד שנפצעו בהפגנה אף הם הגישו תלונות. יצוין שבית משפט השלום בחיפה שחרר אמש שלושה מתוך ארבעת המפגינים שנעצרו באום אל-פחם. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של הרביעי, בן 28, בחמישה ימים.

מאות הפגינו נגד האלימות המשטרתית בבית משפט בחיפה, בעת שנערך דיון בהארכת מעצרם של ארבעה מהמוחים באום אל-פחם. זאת, לאחר שעשרות נפצעו בידי המשטרה בעימותים בהפגנה שנערכה אתמול. מפגין חמישי נעצר הלילה, ושוחרר לאחר כמה שעות. בדיון השתתפו ח"כ ג'בארין  וראש העיר מחאמיד ויו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה (חד"ש). עו"ד אחמד כליפה, המייצג את העצורים, אמר כי "טענות המשטרה מופנות כל הזמן לעבר המפגינים שנעצרים, ובו זמנית על אף החשדות החמורים כולם שוחררו, ואף אחד לא נחקר בשנית עד היום. זה מראה על מדיניות של המשטרה – להטיל אימה על המפגינים ולמנוע מהם להפגין".

ביום שישי התכנסה ישיבת חירום באום אל-פחם בהשתתפות חברי מועצת העיר, הוועד העממי ונציגי ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל, במהלכה הוחלט על הפגנה המונית נוספת שתתקיים ביום שישי קרוב, 5 במארס. חד"ש קראה לחבריה הערבים ויהודים להשתתף במחאה והסעות מתארגנות בתל-אביב, ירושלים, חיפה, הנגב ומרחבי הגליל.

 

עוד בנושא:

דורשים ועדת חקירה: ועדת המעקב קוראת למחאה נוספת בעקבות הדיכוי הברוטלי באום אל-פחם

https://zoha.org.il/100835