מחדל הכרטיסים: בנק ישראל מפר את התחייבותו לסייע לאזרחים במשיכת גמלאות

בנק ישראל מפר את התחייבותו לסייע לאזרחים במשיכת גמלאות, כך טוענת האגודה לזכויות האזרח. הקליניקות המשפטיות של אוניברסיטת חיפה יחד עם האגודה הגישו בשבוע שעבר, בקשה לפי פקודת בזיון בית המשפט, בדרישה שהבנקים יספקו כרטיסי דביט ללקוחות הזקוקים לו לצורך משיכת גמלאות, או ימצאו פתרון אחר למשל פתיחת הסניפים.

מהאגודה לזכויות האזרח נמסר ש"פנינו לבית המשפט על מנת שהבנקים ימשיכו לפעול כנדרש עד שכל מקבלי הגמלאות יממשו את זכויותיהם. והנה, למרות העתירה, ככל הידוע לנו מקבלי גמלאות לא קיבלו עדיין ברובם כרטיסי דביט. אחת מן הפונות אלינו קיבלה קוד להפעלה ללא כרטיס. אחרת קיבלה את הכרטיס לסניף שנמצא במרכז הארץ בעוד שהיא גרה במחוז חיפה. איש מהפונים אלינו לא קיבל שיחת טלפון על מנת לברר האם קיבל את הכרטיס".

עוד נמסר "לא רק שלא יורחבו שעות פעילות הבנקים ביום קבלת הגמלה, אלא שמספר הסניפים הפתוחים צומצמו מרבע ל-15%". האגודה הגדירה את המצב כ"מחדל חמור". סגירת הסניפים ואי משלוח כרטיסי הדביט בזמן, "מהווה מכה אנושה בזכויותיהם של מקבלי הגמלאות לקיום בכבוד, לבריאות ואף לחיים. מכיוון שיום תשלום הבטחת הכנסה הוקדם לרגל החג, נאלצנו לשוב ולפנות לעזרת בית המשפט".