מחאות מול בתיהם של שרי ממשלת הימין בעקבות גירוש משפחת סלאחייה מביתה בשייח' ג'ראח

המשטרה עצרה הבוקר (רביעי) 18 פלסטינים וישראלים במהלך הפינוי הברוטאלי של בני משפחת סלאחייה מביצה בשייח' ג'ראח. המשטרה ניסתה לפנותם ביום שני האחרון אך נמנע עד כה מכיוון שאב המשפחה התבצר במקום כשהוא מצויד בבלון גז ואיים להצית את עצמו.

חד"ש קראה בצהריים להשתתף בהפגנות שנערכו הערב מול בתיהם של שרי ממשלת הימין וראש עיריית ירושלים, משה ליאון בעקבות הפינוי האלים באישון לילה של משפחת סלאחייה. "זהו אות קלון על ממשלת השינוי ועל עיריית ירושלים. זהו פינוי מזיק ומיותר שניתן היה להימנע ממנו. מצער שעיריית ירושלים והעומד בראשה הפכו לזרוע הביצוע של הגירוש והנישול של פלסטינים מבתיהם ושדווקא במשמרת של השר בר לב המשטרה לוקחת חלק בעוול נורא של השלכת משפחה מביתה לרחוב", מסרו מארגני ההפגנות שנערכו מול בתיהם של שרת התחבורה מרב מיכאלי וניצן הורוביץ בתל-אביב והשר לביטחון פנים, עמר בר-לב בכוכב יאיר.

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה (חד"ש), הגיב אף הוא לפינוי ואמר: "באישון לילה, משפחה של 15 נפשות מגורשת מביתה במינוס 2 מעלות. ההתאכזרות לתושבי שייח׳ ג׳ראח משרתת רק את נישול הפלסטינים והעמקת הכיבוש בירושלים המזרחית. המתנחלים, העירייה והממשלה בשיתוף פעולה נגד פתרון שתי המדינות ונגד השלום". על כך הוסיף ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) "באמצע הלילה המקפיא ובאלימות קשה עיריית ירושלים והמשטרה גירשו את משפחת סלאחייה מביתה. את הטיהור האתני חייבים לעצור מייד, להחזיר את המגורשים לאדמותיהם, או, לחילופין, לפצותם כראוי".

מקבוצת "פרי ג'רוזלם" נמסר: "‏פינוי משפחת סלאחייה באלימות קשה, תוך מעצר של המשפחה ופעילים במקום, הוא עליית מדרגה במדיניות הכיבוש והנישול של פלסטינים מבתיהם. הוא קרה ב-3:00 בלילה בדיוק בשביל שלא נהיה שם: הפעילים, התקשורת, העולם. בדיוק בשביל שלא יראו להם את הכיבוש, את הגזענות ואת הנישול. זה לא יעזור להם. את העוול הזה אי אפשר להסתיר".

הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס הודיע כי מה שהתרחש הלילה בשייח' ג'ראח "הוא פשע מלחמה ועל הממשל בארה"ב לשאת באחריות ולהתערב באופן מיידי כדי לעצור את הפשעים הללו. מה שקורה בשייח' ג'ראח מציב את הממשל והתחייבויותיו מול מבחן המציאות". במקביל, משרד החוץ הפלסטיני גינה את הריסת הבית וקרא לארה"ב לפעול בעניין. "על הממשל האמריקאי להתערב וליישם את הבטחותיו ומחויבותו לפלסטינים במזרח ירושלים, לרבות בשכונת שייח' ג'ראח, להעניק להם הגנה ולמנוע את הריסת הבתים וההתנכלות", נמסר בהודעת המשרד.

 

עוד בנושא:

https://zoha.org.il/110004

הפגנה מול ביתו של ראש העיר משה ליאון נגד גירוש משפחת סאלחייה מביתה