מחאה נוספת של העוס"ים בי-ם: יפתחו בשביתה ללא הגבלת זמן בעוד שישה ימים

עשרות עובדות סוציאליות הפגינו הבוקר (שלישי) בכניסה לירושלים במחאה על קריסת השירותים החברתיים ובדרישה לחתימה על הסכם קיבוצי חדש. יו"ר מחוז ירושלים באיגוד העובדות והעובדים הסוציאליים, מיכל גומל בלנק, אמרה כי "משרות של עובדות סוציאליות עומדות ריקות כי אף אחד לא מעוניין לאייש אותן בשל העומס, מגיפת האלימות והשכר המביש. מערכת שלמה הוזנחה, יובשה וננטשה. פקידי האוצר רוצים לשבור את השירותים החברתיים ולסגור אותם".

עובדים סוציאליים מפגינים הבוקר בכניסה לירושלים (צילום: איגוד העובדים הסוציאליים)

האיגוד ערך ביום ראשון תערוכת מחאה של תלושי שכר של עובדות סוציאליות ברחבת תיאטרון הבימה בתל אביב. בתערוכה הוצגו תלושי שכר של עובדות סוציאליות שעוסקות במגוון תחומים, במחאה על תנאי העסקתם. יו"ר האיגוד, עו"ס ענבל חרמוני, אמרה כי "אנחנו מותקפות באלימות ובאכזריות ואין מי שיגן עלינו. אנחנו צריכות לסגור את החודש עם משכורות מבישות ועובדות בעומסים בלתי הגיוניים. המחאה נערכה במסגרת מאבק האיגוד לחידוש ההסכם הקיבוצי. חרמוני אמרה כי אם דרישות האיגוד לא ייענו, העו"סים יפתחו שביתה ללא הגבלת זמן בעוד כשישה ימים.

יצוין שאלפי עובדות ועובדים סוציאליים הפגינו ביום חמישי אחרון נגד המדיניות הניאוליברלית של ממשלת הימין וחסמו את כביש הכניסה למשרד ראש הממשלה בירושלים. המפגינים מחו בעקבות "קריסת השירותים החברתיים בשל מדיניות הממשלה" והעומס שמוטל עליהם בצל משבר הקורונה.