מחאה ביפו: ח"כ חנין דרש את התפטרותו של השר לביטחון פנים ארדן

עשרות הפגינו אמש (שני) מול מטה המשטרה ברחוב סלמה ביפו במחאה על אופן טיפולה של משטרת ישראל באלימות הגוברת בחברה הערבית. המפגינים האשימו את המשטרה באוזלת יד בכל הנוגע לנשק הלא חוקי ולפענוח פשעים.

את ההפגנה יזמה ועדת המעקב של הציבור הערבי בעקבות ארבעת מקרי הרצח שאירעו בימים האחרונים ביישובים הערביים. מארגני ההפגנה אמרו כי הם דורשים מהמשטרה לאסוף את הנשק ולהילחם בכנופיות. "למשטרה יש משאבים ויכולת כשהם שמים את זה כיעד", אמר יו"ר ועדת המעקב, ח"כ לשעבר מוחמד ברכה (חד"ש). במשמרת לקחו חלק פעילי חד"ש ומק"י ערבים ויהודים רבים, ביניהם: ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת), מזכיר חד"ש, מנסור דהאמשה; חבר מועצת העיר ת"א-יפו, עו"ד אמיר בדראן; יו"ר האגף לשוויון בהסתדרות, דחיל חאמד, יו"ר ההסתדרות במשולש הדרומי, ג'מיל אבו ראס; סגן יו"ר מועצת חד"ש, ד"ר אפרים דוידי, ועוד.

2018-09-04_203606

מפגינים נגד אזלת היד של המשטרה, אמש, ביפו (צילום: "זו הדרך")

 

יו"ר ועדת המעקב ברכה, אמר ל"הארץ" כי "המדינה לא מסכימה ל'שתי מדינות לשני עמים', אבל מנהלת שתי מדינות בתוך ישראל". לדבריו, "למדינה של היהודים דואגים, והמדינה של הערבים מופקרת. הפושעים יודעים שהם לא נענשים אז הם קמים לבצע פשע. אני חושב שיש מי שמשתעשע ברעיון שככל שיהיו עסוקים בריבים בינם לבין עצמם, זה ימנע מהם לחשוב על דברים אחרים. אם טייבה לא תחיה בשקט, גם נתניה לא. ואם רמלה, לוד ויפו לא, גם תל אביב לא".

ח"כ חנין דרש בהפגנה את התפטרותו של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן ואמר: "1,280 אזרחים ערבים נרצחו משנת 2000. אני שואל אתכם, האם יושבים 1,280 רוצחים? אלף? מאה? התשובה ידועה לכולנו. לא יושבים בבתי הסוהר. החברה הערבית הפכה לשטח הפקר מוחלט בו אלימות משתוללת ואנשים נהרגים כל שבוע. האם ראינו באיזשהו תחום אחר כזה כישלון דרמטי שאף אחד לא נותן עליו דין וחשבון". "זה לא מחדל – זו מדיניות", הדגיש ח"כ חנין.

כאמור, המחאה נערכה בעקבות מותו של יונתן נויסרי, בן 24 מהכפר ריינה ליד נצרת, שנדקר למוות בקטטה. בטירה נורו למוות מחמוד חג'אג' וארוסתו רימה אבו ריט ברכבם בכניסה לעיר, ובג'סר א-זרקא נורה למוות רדאד פייסל רדאד, בן 33, ושלושה בני אדם נוספים נפצעו מיריות שנורו מטווח קצר.