מזכ"ל מק"י על דברי ברק: התנצלות זה טוב; אבל יש להעמיד לדין את האחראים להרג

"אמנם מדובר בתרגיל פוליטי המיועד לאיחוד עם מרצ, אבל ההתנצלות של ראש הממשלה לשעבר אוהד ברק היא דבר טוב; אבל מה שחשוב הוא להעמיד לדין את האחראים להרג – כולל בדרג המדיני והכולל את ברק עצמו". כך אמר אמש (שלישי) מזכ"ל מק"י, עאדל עאמר, במהלך ישיבת הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית שנערכה בחיפה.

יו"ר "ישראל דמוקרטית", אהוד ברק אמר אתמול בראיון ליומן הצהריים ברשת ב' כי הוא נושא באחריות לאירועי שנת 2000, בהם נהרגו כ-12 ערבים אזרחי ישראל ופלסטיני מאש כוחות הביטחון. "אני נושא באחריות של כל מה שהתרחש, לרע או לטוב תחת תקופת כהונתי כראש ממשלה, בתוך זה גם לאירועים שבהם נהרגו באוקטובר 2000 אזרחים ישראלים ערבים ופלסטינים מעזה. אני חוזר גם היום ואומר בכאב אמיתי, אין מקום בשום מצב למפגינים שנהרגים מאש כוחות הביטחון והמשטרה של מדינת ישראל, של המדינה שלהם".

ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש) הגיב אף הוא לדבריו של ברק, לעניין אירועי אוקטובר 2000, ואמר כי "הרג האזרחים בשנת 2000 הינו פצע שעדיין מדמם בגוף החברה הערבית, והם שיקפו יחס גזעני, עוין ואלים כלפי האוכלוסייה הערבית. 'התנצלות אלקטורלית' זו של ברק מספר שבועות לפני הבחירות לא תשנה את העובדה שהוא עמד בראש הפירמידה שדיכתה וממשיכה לדכא את האזרחים הערבים, והוא התחמק במשך שנים ארוכות מאחריות ומהתנצלות כנה".

ח"כ עאידה תומא-סילמאן (חד"ש) הוסיפה: "חבל שלקח לאהוד ברק כמעט 20 שנה, ומערכת בחירות בה הוא מצא את עצמו בצרות, כדי להוציא את ההתנצלות הזו. מה לא מוכנים לעשות כדי לקבל את קולות הערבים בבחירות האלה. צריך להגיד – טוב שברק התנצל. אך שום התנצלות לא תחזיר את ההרוגים ולא תפתח את התיקים. אף אחד לא הועמד לדין על אירועי אוקטובר 2000. ואף אחד לא לקח אחריות על הקרע שהם ייצרו". "האם ההתנצלות של ברק היא גם לקיחת אחריות מיניסטריאלית על מה שנעשה? האם הוא יפעל כדי לחקור מחדש את האירועים? ולהביא את אלה שירו ואלה שנתנו את ההוראה ובמיוחד הוא עצמו לדין? ההתנצלות היא התחלה – מה הלאה?", שאלה.