מזכ"ל מק"י ביום הניצחון על גרמניה הנאצית: נמשיך להיאבק למען דמוקרטיה אמיתית

"אנחנו, במפלגה הקומוניסטית וחד"ש, נמשיך להיאבק למען הדמוקרטיה ונוסיף לקחת חלק במחאה נגד ההפיכה המשטרית של ממשלת הימין". כך אמר הבוקר (שבת) מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י), עאדל עאמר באירוע לציון יום הניצחון על גרמניה הנאצית שנערך ביער הצבא האדום.

"נמשיך בתפקידנו בהגנה על הדמוקרטיה, דמוקרטיה אמיתית, דמוקרטיה עמוקה בלי כיבוש, דמוקרטיה עם זכויות לאומיות ואזרחיות למיעוט הפלסטיני בארץ הזו. אי אפשר לטעון שישראל דמוקרטית כאשר חוק אפרטהייד כמו חוק הלאום נמצא בספר החוקים. דמוקרטיה לא יכולה להסכים עם רמיסה של זכויות האדם העובד, כאשר שני מיליון ישראלים חיים בעוני, זה ניגוד מוחלט לדמוקרטיה", הדגיש. לדבריו "כאב לי מאוד לראות לפני כמה ימים ההרס של אנדרטה לזכר הצבא האדום בפולין. הצבא האדום לא הגן רק על עמי אירופה, הוא הגן על עמי העולם כולו".

ח"כ לשעבר ומראשי מק"י, דב חנין, הוסיף: "היום הזה הוא לא רק יום זיכרון של הסתכלות אחורה, היום הזה הוא גם הסתכלות על ההווה בישראל, כאשר הפשיזם נמצא כבר בשלטון ומאיים על שאריות המרחב הדמוקרטי. התנועה נגד הפשיזם להבדיל מתנועות מחאה אחרות מובלת על ידי ליברלים ושמרנים ואנחנו שמחים שהם שם. תנועת ההתנגדות לפשיזם לא עושה את מה שצריך כדי לפנות ולחבר את האוכלוסייה הערבית כדי שגם היא תקבל את החלק שלה במאבק הזה. אם כל זאת, יש רדיקליזציה חשובה במחאה הזו".

לדברי מזכיר מחוז ת"א-יפו של מק"י, אלי גוז'נסקי, "כיום כאשר הפשיזם מרים את ראשו בישראל, כאשר מאות אלפי ישראל מפגינים ברחובות כבר ארבעה חודשים, צריך ללמוד מהמאבקים ההרואיים למאבק נגד הפשיזם. לא נסכים לסלף את ההיסטוריה ההרואית".

פעילי חד"ש ומק"י מרחבי הארץ מציינים, מאז שנות ה-50, את יום הניצחון על גרמניה הנאצית ביער ע”ש הצבא האדום בהרי ירושלים. לאחר טקס להנחת זרים ליד האנדרטה ולאחר דבריהם של עאמר, חנין וגוז'נסקי  נערך פיקניק עממי בהשתתפות מאות יהודים וערבים.

 

עוד בנושא:

יום הניצחון על גרמניה הנאצית יצוין ביער הצבא האדום בהרי ירושלים