מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית: בנט חתם על תעודת פטירה לממשלה שמתה מזמן

ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד סיכמו אמש (שני) להביא הצעת חוק לפיזור הכנסת בשבוע הבא. לאחר אישור ההצעה תתבצע הרוטציה ולפיד ייכנס לתפקיד ראש הממשלה בממשלת המעבר. בנט אמר אמש בהודעה ששודרה בכל ערוצי הטלוויזיה בהתייחסו להודעה על פיזור הכנסת, כי "אנו עומדים לפניכם היום ברגע לא קל מתוך הבנה שקיבלנו את ההחלטה הטובה לישראל".

ראש הממשלה נפתלי בנט מודיע אמש על נפילת ממשלתו (צילום מסך: חדשות 12)

לדברי מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י), עאדל עאמר, "בנט חתם אתמול על תעודת פטירה לממשלתו – שלא נתנה סימני חיים זה שבועות ארוכים. הייתה זו הממשלה הקצרה בתולדות המדינה ואין זה מקרי. היא לא הצליחה להציב אלטרנטיבה ראויה למורשת נתניהו ההרסנית ואף המשיכה לדבוק בדרכו".

עוד הדגיש עאמר גכי "ממשלת השינוי לא שינתה דבר. גרוע מזה: היא קידמה ביתר שאת את מדיניות ההתנחלויות והכיבוש, מספר הקורבנות הפלסטינים מירי חיילי הכיבוש רק גדל, היא אף פתחה במלחמה חשאית נגד איראן וסוריה. זו ממשלה  שדגלה במדיניות קפיטליסטית ניאו-ליברלית קיצונית שעלתה אף על קודמותיה: סירבה לפצות על יוקר המחיה הגובר וגררה את המורים למסע משפיל בדרכם לשפר את מעמדם ושכרם. שר הבריאות ניצן הורוביץ ויושב ראש רע"מ מנסור עבאס ניסו למנוע את נפילת הממשלה עד הרגע האחרון, דווקא הם! בתום שנה שותפות עם הימין הציוני הם ישובו אל ציבור בוחריהם ההולך ומצטמק בידיים ריקות. כמה הבטחות הם הפריחו באווי!, אך דבר לא התממש. בסך הכל העבודה, מרצ ורע"מ היו לעלה תאנה לממשלת ימין כובשת ודורסת נוספת".

מזכ"ל מק"י סבור שהייתה זו הרשימה המשותפת "הסיעה היחידה בכנסת שעמדה במבחן: התנגדה לכיבוש ולרמיסת זכויות האדם, פעלה למען קידום השוויון, הצדק החברתי והשלום. לכן, בבחירות הקרובות המשותפת היא-היא הכתובת היחידה לציבור הערבי ולכל הדמוקרטים היהודים הנאבקים באפליה ובאפרטהייד. המשותפת היא החלופה ראויה והצודקת מול כל הימין והנגררים אחריו".