מורי תכנית שלבים לא יפתחו את שנת הלימודים; סכסוך עבודה בידיעות

מורי תכנית שלבים, המאוגדים בכוח לעובדים, הודיעו הבוקר (שלישי) שלא יפתחו את שנת הלימודים. מוועד העובדים נמסר "הודענו למשרד החינוך ול'קדימה מדע' כי ככל שלא תחול התקדמות במו"מ לשיפור השכר ויינתנו תוספות שכר לתקופה הנוכחית (לפני המכרז החדש בתכנית המופרטת), וככל שהמכרז החדש, אשר הולך ונכתב בימים אלה במשרד החינוך, לא יכלול בתוכו שיפורים משמעותיים בשכר – שנת הלימודים לא תיפתח ב-1 בספטמבר הקרוב".

2018-07-17_200506

"זה הזמן לשפר את תנאי ההעסקה. זה הזמן לשנות את המכרז ולכלול בו תנאים מיטיבים
זה הזמן של "קדימה מדע" להוקיר את עובדיה ולהעניק להם תוספות שכר. שיפור שכר עכשיו", נמסר עוד.

יצוין שארגון העיתונאים של ההסתדרות הכריז השבוע על סכסוך עבודה בידיעות אחרונות, כלכליסט, לאשה ו-Xnet. זאת בעקבות התכנון להכפיף את כל הזרועות העוסקות בכלכלה למו"ל כלכליסט יואל אסתרון וההערכות לקיצוצים בכוח האדם בקבוצת ידיעות אחרונות כולה.

לקבוצת ידיעות אחרונות שלוש זרועות העוסקות בסיקור כלכלי: מוסף ממון, כלכליסט ודסק הכלכלה באתר וויינט. הכוונה לאחד ביניהם מרחפת באוויר מזה שנים. הפעם התברר כי כבר לא מדובר ברעיון ערטילאי וביום חמישי האחרון, לאחר שידיעה בעניין התפרסמה באתר וואלה, כונסו עובדי ממון וקיבלו הודעה רשמית בנושא. כאמור האיחוד הוא כפי הנראה הטריגר האחרון שהוביל להכרזת סכסוך העבודה, כשברקע הכוונה לצאת למהלך צמצום רחב יותר.

מאיגוד העיתונאים נמסר כי סכסוך העבודה הוכרז לאחר שהנהלת ידיעות אחרונות הודיעה רשמית על שינויים מבניים חד-צדדיים שבכוונתה לערוך וזאת למרות שהכחישה כוונה זו בפני הוועד והארגון לאורך תקופה.