מורי תוכנית שלבים עתרו לבית הדין כדי חייב את המעסיק לשלם שעות נוספות

ועד מורי התכנית המופרטת של משרד החינוך "שלבים" (שירותי חינוך לילדים חולים בביתם) וארגון "כוח לעובדים" המאגד אותם, עתרו השבוע לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, בדרישה לחייב את חברת "קדימה מדע" לשלם למורי הקבלן, תשלום על שעות נוספות וביטול האיסור על הגבלת היקף שעות העבודה השבועיות של המורים.

יותר מ-2,000 ילדים בישראל הזכאים לחינוך ביתי על פי חוק חינוך חינם לילדים חולים, הקובע כי ילד השוהה בביתו או מאושפז במשך יותר מ־21 יום מפאת מחלה, זכאי לתוכנית חינוך המותאמת לצרכיו. תלמידים אלה לומדים בתוכנית "שלבים", המופעלת עבור משרד החינוך על ידי הזכיין "קדימה מדע" שזכה במכרז להפעלתה ביוני 2014.

2019-04-12_165628

הפגנת מורי תוכנית שלבים בצומת עזריאלי בתלאביב בדצמבר האחרון (צילום: כוח לעובדים)

"קדימה מדע" מעסיקה כ-600 עובדי חינוך, בהם כ-450 מורים, סייעות וקלינאי תקשורת. על פי העתירה, לפני כשנתיים ביצעה החברה שינוי חד צדדי בחוזה ההעסקה של המורים והגבילה את היקף העסקתם ל42 שעות אקדמיות (הנמשכות 45 דקות) במקום 56 שעות כפי שהיה קודם לכן. הפגיעה במורים ובתלמידים הוצדקה בטענה כי תשלום על חריגה מ-42 שעות אקדמיות מחייב בחוק תשלום נוסף, ותשלום כזה לא הוסדר במכרז.

בבדיקה שנערכה בענף החינוך בכוח לעובדים עולה כי בפועל מלמדים המורים מעל 42 שעות אקדמיות ולא מקבלים על כך גמול של שעות נוספות. לכן, בעתירה מבקשים העותרים מבית הדין לשלם גמול שעות נוספות רטרואקטיבית לכל מי שעובד 42 שעות אקדמיות ומעלה, וכן שיורה על ביטול ההגבלה על היקף ההעסקה.