מורי הדרך בתיירות הנכנסת נותרו ללא פרנסה: יפגינו מול ביתו של ליברמן ובנתב"ג

מורי הדרך המאוגדים בעמותת מורשת דרך והעוסקים בתיירות נכנסת ממשיכים במאבקם ומחר (שלישי) בבוקר תצא בשיירה של עשרות כלי רכב לכיוון נמל תעופה בן גוריון, ובסיומה תתקיים מחאה. יום לאחר מכן, ברביעי, ימחו מורי הדרך מול ביתו של שר האוצר אביגדור ליברמן בהתנחלות נוקדים בשטחים הפלסטינים הכבושים. הם ינסו לשכנע את השר שיסכים לקבוע פגישה עם נציגיהם. לאחר מכן יגיעו גם לירושלים ויפגינו מול משרד האוצר.

מורי דרך שנותרו ללא פרנסה מפגינים מול משרד האוצר בירושלים, 7 ביולי 2021 (צילום: מורשת דרך)

 

באגרת שנשלחה לחברי העמותה נאמר "לאחר שנה וחצי של עשייה ורוח פעילות נמרצת, תקופה של מאבקים אבל גם הצלחות לא מבוטלות, אנו בהחלט נתקלים בחודש האחרון בקשיים רבים. המציאות השתנתה, ולרעה. דווקא בימים כאלה תודה וכבוד לכל מי שלא אומר נואש ומחליט לקום ולעשות מעשה: להכין קפה מול ביתו של ליברמן עם שחר, להראות נוכחות עיקשת בנתב"ג, ולהפגין פעם אחר פעם מול משרדי הממשלה".

מורי דרך נותרו לאחרונה ללא כל תמיכה והכנסה, לאור חוסר הנכונות להחריג את נפגעי משבר התיירות הנכנסת מקיצוצי דמי האבטלה והחל"ת – בעקבות החלטת ליברמן. יצוין שח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) התייחס למצוקתם של מורי הדרך בנאום שנשא לפני שבועיים במליאת הכנסת. לדבריו "האוצר זורק את מורי הדרך אל מתחת לגלגלי המשאית. אנו דורשים ועכשיו – תכנית מקיפה שתאפשר להם לשמור על עבודתם, להתפרנס בכבוד ולשמור בכך על ענף התיירות כולו".

 

נאומו של ח"כ עופר כסיף במליאת הכנסת על מצוקת מורי הדרך:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/4316360388384106