מורים ברחבי צרפת שבתו והפגינו בגלל מחדל הטיפול בקורונה של ממשלת הימין

מורים שבתו והפגינו אתמול (חמישי) ברחבי צרפת על רקע השתוללות האומיקרון ומחדל הטיפול במגפה של ממשלת הימין בראשות הנשיא עמנואל מקרון, על כך מסר הבוקר העיתון הקומוניסטי "הומניטה". המורים נטשו את כיתות הלימודים ורבבות הפגינו ברחבי המדינה, במחאה על הכאוס מתחולל במערכת החינוך, ועל כך שהרשויות לא עושות די על מנת להגן עליהם ועל תלמידיהם מפני הדבקה. המורים שמוחים כעת על מדיניות הממשלה מציינים כי הקורונה אינה הבעיה היחידה שעמה הם מתמודדים, ולדבריהם המשבר חשף הזנחה ממושכת של מערכת החינוך על ידי ממשלת הימין והממשלות הניאו-ליברליות שקדמו לה.

"להעלות את השכר – מייד!", כרזה של ה-CGT לקראת המחאות הצפויות בעוד שבועיים ברחבי צרפת

 

המורים קראו קריאות נגד הממשלה וגם  "תפסיקו את הזלזול" ו"נמאס לנו מהבדיקות". את, כי הם מחויבים לבצע בדיקות לתלמידים שלוש פעמים בשבוע. גם הורי התלמידים מביעים תסכול מהשינויים התכופים בהנחיות: לזעם תרמו שני שינויים שבוצעו בדרישות הבדיקה לתלמידים, שבגרסתן המקורית פורסמו רק יום אחד לפני החזרה לבתי הספר בתום חופשת חג המולד. יצוין שגם הנהגת ההורים הארצית הביעה תמיכה בשביתה ואף קראה להורי התלמידים להצטרף למחאה.

בעצרות השונות נשמעו גם קריאות בגנות שר החינוך הצרפתי, ז'אן-מישל בלנקר, וכמה מהמפגינים נשאו קריקטורות עם דיוקנו, שעל אחת מהן נכתב: "בלנקר, אתה הנגיף". מוקדם יותר השבוע קרא שר החינוך הצרפתי להימנע משביתות. ממשלתו של הנשיא עמנואל מקרון מתעקשת שלא לשנות את מדיניותה בכל הנוגע למערכת החינוך. בתי ספר בצרפת רבים נאלצו לסגור את שעריהם בשבועיים האחרונים בעקבות קצב ההדבקה הגבוה: רשויות הבריאות דיווחו ביום רביעי על שיא של קרוב ל-370 אלף נדבקים ואתמול דווח על יותר מ-300 אלף.

בעוד כבשבועיים, ב-27 בינואר, רוב האיגודים המקצועיים ובראשם הקונפדרציה הכללית של העובדים (CGT) קראו ל"יום סולידריות ומאבק" בדרישה לעליית שכר העובדים בעקבות יוקר המחיה הגובר בצילו של הנגיף. דובר הקונפדרציה מסר "לא ניתן להתעלם מיוקר המחיה המעיק ומעליית מחירי האנרגיה והמזון. זו פגיעה ממשית ברמת החיים של העובדים, אך בייחוד של הצעירים, הזוגות הצעירים, המובטלים והגמלאים". עוד דורשים האיגודים עדכון של הקצבאות. אל הקריאה להפגנות שייערכו ברחבי המדינה הצטרפו התאחדות הסטודנטים, התאחדות התלמידים בבתי הספר התיכוניים וארגוני הגמלאים.