מופע מחאה שאמור היה להתקיים מול מוזיאון ת"א בוטל בגלל התערבות המשטרה

מופע מחאה שאמור היה להתקיים הערב (שלישי) מול מוזיאון תלאביב בוטל בעקבות התערבות המשטרה. כך מסרו המארגנים "אזרחים למען התרבות". המופע תוכן לשבוע שעבר, אך בגלל מזג האוויר הקשה הוא נדחה במספר ימים. המארגנים מתכוונים לפנות לבג"ץ.

המארגנים מסרו אמש כי "לאחר דין ודברים ממושך עם משטרת ישראל ובהמשך להד התקשורתי והציבורי שנבנה סביב האירוע, משטרת ישראל הבהירה היטב באמצעות הצבת דרישות בלתי הגיוניות, עיכובים מיותרים וחוסר גמישות מוחלט, כי היא איננה מתכוונת לאשר אירוע מחאה תרבותי".

המארגנים הפנו אצבע מאשימה כלפי המשטרה וטענו כי היא "מנסה להשפיע באופן אקטיבי ולהתערב בתוכן המחאה ובהתנהגות הציבור לרבות איסור על השמעת מוסיקה מתוך 'חשש לריקודים'. איך ייתכן שמשטרת ישראל תבצע פרשנות אישית לחוק ותגדיר גבולות גזרה לחופש הביטוי במחאה אזרחית ועוד דווקא בתקופה זו, לאחר כמעט 10 חודשים של שגרת קורונה ועולם תרבות שקורס". "במה שונה מחאת האמנים ממחאות אחרות? מי מעוניין לחסל דווקא את עולם התרבות? לא ברור מדוע משטרת ישראל בוחרת להיות הצנזור של תוכן האירועים", שאלו המארגנים.

עוד הדגישו "אנחנו בוחרים לדחות את האירוע כעת ולפנות עם הטענות שלנו לבג"ץ כדי להמשיך את המאבק החשוב שלנו, גם אם לא באופן המסיבתי אליו ייחלנו. אין לנו עניין לעבור על החוק או להתעמת עם המשטרה על מה שעד לא מזמן היה ברור מאליו. אנו נערכים לקראת מאבק משפטי עקרוני על מנת להבהיר את גבולות חופש הביטוי בישראל".