מופע בגדה השמאלית בתל-אביב: להיות ילד פלסטיני בשטחים הכבושים

המופע "סיפורי ילדות מהצד השני" יעלה הערב (שלישי) בשעה 20:30 במועדון הגדה השמאלית ברחוב אחד העם 70 בתל-אביב. מופע היחיד של היוצר והשחקן הפלסטיני יליד רפיח, האשם יאסין, ממחיש את חוויית הילדות בצד השני של הקו הירוק, בשטחים הכבושים.

ילדים ברצועת עזה בדרכם לבית הספר (צילום: גישה)

 

יאסין, המרבה לשחק על בימות התיאטרון בישראל כבר שנים רבות, התפרסם בנובמבר 2010 כאשר שר הפנים ומנהיג ש"ס, אריה דרעי, הורה לגרשו לרצועת עזה בשל "שהות בלתי-חוקית בישראל". זאת, לאחר שיאסין הגיש עתירה לבג"ץ בבקשה להכיר בו כתושב קבע, ולאחר בקשות חוזרות ונשנות בנושא שלא נענו.

עקב כך, מאות יוצרים חתמו על עצומה הקוראת למנוע את גירוש השחקן, החבר באיגוד אמני ישראל (אמ"י). "היות שמוצאו של יאסין ברפיח, הוא יאלץ לחזור אל שטח רצועת עזה", כתבו החותמים. "יותר משני עשורים של פעילות אמיצה לקידום הדיאלוג בין העמים קנתה ליאסין אויבים במחוזות הולדתו. למעשה, מעמיד הגירוש את חייו בסכנה. אלה מאיתנו שזכו לצפות בהצגות היחיד שכתב והציג האשם במהלך 20 השנים האחרונות, יכולים להעיד כי מדובר באמן ויוצר מחונן ומקורי, בעל תרומה מרשימה לתרבות הישראלית ולשיח הסובלני בה", הדגישו. יו"ר אמ"י, יענקל'ה מנדל, אמר: "תרומתו של האשם היא דוגמא לאחווה ולשלום בין העמים, והוכחה לכך שתרבות ואמנות מקרבות בין אנשים".