מועמד השמאל מוביל בהפרש קטן בסקרים לקראת הסיבוב השני בבחירות לנשיאות ברזיל

מועמד השמאל לולה מוביל בסקרים בהפרש קטן, 53% מקולות הבוחרים, לקראת הסיבוב שני בבחירות לנשיאות ברזיל שיתקיימו ב-30 באוקטובר. כך פורסם בסוף השבוע בכלי התקשורת המקומיים. זאת, לאחר שבסיבוב הראשון שני המועמדים המובילים במרוץ, הנשיא המכהן הימני קיצוני ז'איר בולנסונרו והנשיא לשעבר לואיס אינסיו "לולה" דה סילבה, לא הצליחו לקבל יותר מ-50% מהקולות.

לולה בעצרת בחירות שנערכה בשבוע שעבר במרכז סאו פאולו (צילום: שבועון ורמליאו)

 

לאחר ספירת כל קולות הבוחרים בסיבוב הראשון לולה הוביל עם 48.4%, יותר מ-57 מיליון בוחרים. מנגד, בולסונרו זכה לשיעור תמיכה של 43.2%, כ-51 מיליון קולות. יצוין שבברזיל ישנם 156 מיליון בעלי זכות הצבעה ולולה הוביל על יריבו בפער של שישה מיליון קולות.

עתה מנהל קרב אלקטורלי קשה בין לולה לבולסונרו על קולותיהם של המועמדים הנוספים לנשיאות: סימון טבט, מנהיגת מפלגת המרכז-ימין, שקיבלה 4.2% מהקולות וסירו גומס, מנהיג מפלגת העבודה הברזילאית, שקיבל 3% מהקולות. יצוין שטבט וגומס קראו לבוחריהם לתמוך בלולה בסיבוב השני.

גם יו"ר המפלגה הקומוניסטית של ברזיל וסגנית מושל פרנמבוקו, לוסיאנה סנטוס, קראה לחברי מפלגתה להתגייס כדי להבטיח את נצחונו של לולה בסיבוב השני. "הרוב החליט להשליך את מדיניות בולסונרו לפח הזבל של ההיסטוריה ויש להבטיח שאכן זה יקרה ובגדול", מסרה. עוד הביעו תמיכה בלולה המפלגה הקומוניסטית הברזילאית הוותיקה, המפלגה הקומוניסטית של העובדים והמפלגה הקומוניסטית המהפכנית שתמכו במועמדים שזכו לפחות מאחוז מקולות הבוחרים.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/115818