מועמדת הימין הקיצוני לנשיאות צרפת מרין לה פן מואשמת בהונאה

מועמדת הימין הקיצוני לנשיאות צרפת מרין לה פן, נמצאת במרכזה של חקירת הונאה פלילית גדולה, לאחר שהיא ועמיתיה הואשמו בגניבת יותר מ-600 אלף יורו מהאיחוד האירופי. כך חשף השבוע האתר הצרפתי "מדיהפרט". חוקרי האיחוד האירופי האשימו את לה פן, ואת אביה, ז'אן-מארי לה פן, אנטישמי ידוע, במעילה בכספים שנעשה שימוש בהם בעצרת בחירות ולהוצאות אישיות.

חברי הקונפדרציה הכללית של העובדים מפגינים נגד הפשיזם ביום ראשון האחרון במרכז פאריס: "מתנגדים ללה פן ולמקרון – אבל בייחוד מתנגדים ללה פן" (צילום: רשת ארטה)

 

ההאשמות פורסמו שבוע לפני שלה פן תתמודד ראש בראש מול עמנואל מקרון על נשיאות צרפת. היא מואשמת בהעברה אישית של כ-137 אלף יורו מכספי האיחוד האירופי שנלקחו באופן לא חוקי בתקופתה כחברת פרלמנט האירופי, בין 2004 ל-2017, לקופת המפלגה. אביה, ז'אן-מארי לה פן שהקים את המפלגה הימנית קיצונית ב-1972, מעורב גם הוא. כך גם מקורב שלה לואי אליוה, כיום ראש עיריית פרפיניאן.

יצוין שראשי שני האיגודים המקצועיים הגדולים, הקונפדרציה הכללית של העובדים (CGT) והקונפדרציה של האיגודים המקצועיים הדמוקרטיים (CFDT), פיליפ מרטינס ולוראן ברג'ה פרסמו, באופן תקדימי, קריאה משותפת להתנגד ללה פן ולא להצביע עבורה. "הסכנה של ניצחון הימין הקיצוני – אויב מעמד העובדים, קרובה מתמיד" הזהירו. על פי סקרי דעת קהל שפורסמו בצרפת בסוף השבוע מצביעים על ניצחון של מקרון בסיבוב השני בבחירות ביום ראשון הקרוב. ב-2017, מקרון ניצח את לה פן עם 66% מהקולות בסיבוב השני, לעומת 34% ללה פן.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/112045