מומחה: 'להגן על השידור הציבורי ולחזקו'

מסיבת העיתונאים ה"חגיגית" שנערכה בשבוע שעבר בהשתתפות השר גלעד ארדן, בה הודיעו נציגי ממשלת על כוונתם לסגור את רשות השידור, עוררה זעם רב בקרב עובדי הרשות. הוועדה המליצה לבטל את גביית האגרה, לסגור את רשות השידור, ולפתוח אותה ב"מתכונת אחרת". משה שגב, יו"ר ועד הטכנאים וההנדסאים בערוץ הראשון, התייחס למסקנות הוועדה: "ועדת לנדס עשתה קופיפייסט לדו"חות קודמים והוציאה מאות אלפי שקלים מקופה ציבורית לטובת דו"ח שאין בו כל חדש. ההחלטה לפטר ולזרוק הביתה למעלה מ-1,000 עובדים, מרביתם תושבי ירושלים, משמעותה לפלוט למעגל דורשי העבודה אנשים בגיל מתקדם, שיהוו נטל על המשק".

 2014-03-12_204809

מדבקה של מטה המאבק למען השידור הציבורי

אחד העדיםהמומחים שהופיעו בפני הוועדה הוא ד"ר יובל גוז'נסקי, ראש מסלול עיתונות טלוויזיה במכללת ספיר, המלמד סוגיות הקשורות בטלוויזיה לילדים. "המציאות העכשווית בתחום הטלוויזיה לילדים היא מציאות של ריבוי ערוצים פרטיים, אולם שידור ציבורי לילדים – יש רק בטלוויזיה החינוכית ובמחלקת הילדים והנוער של הערוץ הראשון, שמשדרת שעה וחצי ביום. יש אומנם שפע של ערוצים לילדים, אולם חסר מגוון. הטלוויזיה המסחרית לילידים נמנעת מלהתעסק במציאות הישראלית הממשית, אינה מעלה דילמות הנוגעות בחיי הילדים, ולמעט תכנית אחת בלבד – אין שידורי טלוויזיה לילדים ערבים".

לדבריו, לא רק שאין לסגור את הערוץ הראשון, אלא להיפך – יש לשאוף להקים שני ערוצים ציבוריים לילדים, כפי שעושים בבריטניה: האחד לגיל הרך, והאחד לגילאי ביתהספר היסודי וחטיבתהביניים, עד גיל 15. "ועדת לנדס הורכבה אומנם מאנשי טלוויזיה, אולם בולט בה היעדרם של חוקרים מהאקדמיה", אמר ד"ר גוז'נסקי. "רם לנדס עצמו הוא מבעלי החברה הפרטית 'קודה תקשורת', אשר מוכרת הפקות עבור הטלוויזיה החינוכית. לכן, מוזר כי בעל אינטרס נבחר לעמוד בראש הוועדה".

הידיעה פורסמה בגיליון האחרון של "זו הדרך"