מול חידלון ממשלת הימין: ארגונים חברתיים מציעים מתווה אלטרנטיבי לתמיכה במובטלים

"סוף יוני 2021 בפתח, דמי האבטלה יגיעו לסיומם והממשלה עדיין לא החליטה". כך נמסר הבוקר (שבת) על ידי פעילים חברתיים. בתגובה להצעות שהועלו לאחרונה במשרדי הממשלה השונים לגבי המשך תשלום דמי האבטלה ואף הפסקתם, גיבשו עשרות ארגונים חברתיים ובהם כוח לעובדים מתווה אלטרנטיבי לתמיכה במובטלים. הארגונים הקימו מטה לקידום תעסוקתי וייערכו מחר, ראשון, בשעה 12:00 כנס השקה באמצעות הזום.

יצוין ששירות התעסוקה הודיע ביום חמישי שדמי האבטלה של כ-50 אלף דורשי עבודה הוקפאו באמצע חודש מארס "וזכאותם נבחנת שוב". אך בעוד ששירות התעסוקה טוען כי מאז 17 במארס נשללה זמנית קצבת דמי האבטלה של 50 אלף דורשי עבודה והוקפאה לטובת בירור המשך זכאות, בלשכת מנכ"ל הביטוח הלאומי טוענים שהועברו אליהם 500 שמות בלבד של מובטלים שהוצעה להם עבודה והם סרבו לקבלה.

מהביטוח הלאומי נמסר עוד: "שירות התעסוקה העביר לביטוח לאומי 500 זהויות בלבד שהוצע להם עבודה, סרבו וניתנה בקשה לבטל להם את דמי האבטלה. כלומר, ל-500 איש התבצע תהליך של הצעת עבודה והאזרח סרב. במארס – הועברו כ-100 זהויות. אפריל – הועברו כ-400 זהויות. בנוגע ל-50 אלף ששירות התעסוקה פרסם, הכוונה, ככל הנראה, לניסיון שלהם ליצור קשר עם אותם אזרחים והם לא נענו. ובשירות התעסוקה הפסיקו להעביר לביטוח הלאומי מפות התייצבות. כלומר: לא עדכנו כי הם עדיין מובטלים. לגבי אוכלוסייה זו, ככל הנראה לא בוצע ניסיון לתעסוקה והביטוח הלאומי לא יודע מדוע הופסקה האבטלה, וזה יכול להיות ממציאת עבודה או חוסר התייצבות".

מספר מקבלי קצבת האבטלה נאמד באפריל ביותר מ-505 אלף. כך ששירות התעסוקה מתכוונן לשלול את זכויותיהם של כ-10% מהם. גילאי 25-34 הם קבוצת הגיל בה מספר מקבלי הקצבה הוא הגבוה ביותר,  162 אלף מקבלי קצבה, 32.1% מהכלל. בהתאם לחוק הנוכחי, זכאים המובטלים והשוהים בחל"ת שמיצו את ימי האבטלה שלהם לקצבה על חודשים מאי ויוני בלבד, כשהחל מיום רביעי שעבר הקצבה הופחתה ב-10%.

 

לקבלת לינק לכנס ההשקה בזום:  https://forms.gle/4CMoWGKkRJbzEy6w7

 

עוד בנושא:

מרכז אדוה: מודל החל"ת החדש שמציע שר האוצר לא נותן פתרון ממשי למובטלים