מול התעקשות ההנהלה יש להלאים את טבע; על המדינה לקחת את החברה לידיה ולמסור את הניהול לעובדים

"זה אבסורד שחברה המחסלת את עסקיה בישראל קיבלה מהמדינה מענק של כעשרה מיליון שקל על כל עובד שהולך עכשיו הביתה. אנחנו מדברים על הטבות מס בשווי 22 מיליארד שקלים בשנים האחרונות"-התריע יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בדיון הדחוף שקיימה ועדת התיאום והביצוע של ההסתדרות בעניין הפיטורים בטבע. .בתום הדיון כונסו ישיבות דחופות בכל מוסדות ההסתדרות, בהם פורום הנהגת הארגון ובית הנבחרים, וכל הערכאות אישרו בהצבעה את הצעת ההחלטה לצאת בצעדי מחאה וסולידריות, לרבות השביתה הכללית ביום ראשון האחרון.

2017-12-19_204127

עד השעה 12:00, שבתו רבים בכל המשק לאות סולידריות עם המפוטרים. עובדי רשות שדות התעופה והנמלים, חברות התחבורה הציבורית, חברות הביטוח, הבנקים, הרשויות המקומיות, משרדי הממשלה ומוסדות רבים נוספים – כולם שבתו. בתי החולים פעלו במתכונת שבת. במקביל, מחו עובדי טבע בכל רחבי הארץ, מקריית שמונה בצפון ועד רמת חובב בנגב. בירושלים, התבצרו העובדים יחד עם משפחותיהם במפעל טבע בעיר.

סולידריות זו חייבת להימשך: ברמה היישובית, ברמה הענפית (הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה) וכן ברמה הארצית. יש להיאבק בנחישות על מנת שכל מפעלי החברה ימשיכו להתקיים.

לשם כך, אין לסמוך על ההנהלה הנצלנית או על ממשלת הימין שהעניקה לה את ההטבות מלכתחילה. עובדי טבע, בגיבוי ההסתדרות, חייבים לדרוש את הלאמת החברה ומסירתה לידי העובדים. בימים האחרונים דומה, יותר מתמיד, כי העובדים הם היחידים המעוניינים בהמשך קיומם של מפעלי טבע.

 

הרשימה עומדת להתפרסם בגיליון השבוע של "זו הדרך"