מוחות על תנאי העסקתן: תומכות חינוך יפגינו ב-16 ערים ברחבי הארץ

תומכות חינוך יפגינו מחר (ראשון) בשעה 18:30 ב-16 ערים ברחבי הארץ.  תומכות חינוכיות במוסדות החינוך בישראל מוחות על תנאי העסקתן ומאז פרסום המחאה של מטה המאבק שהוקם, היא התרחבה לכל הארץ ואף קיבלה את תמיכתם של ועד הגנים הארצי. הוועד הודיע כי הוא עומד לצד הסייעות ותומך במאבקן.

יצוין שכיום יש מחסור חמור בגננות, ממלאות מקום וסייעות ולאור המצב הודיעה שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון ש"יש למצוא מענים למחסור הקיים". לאחרונה אף פורסם כי בדיון בוועדת החינוך של הכנסת עלה הרעיון לגייס חיילים משוחררים אל מוסדות החינוך בתור תומכי חינוך, במסגרת עבודה מועדפת. אך מטה המאבק הודיע על התנגדותו המוחלטת למהלך מאחר ו"לא ייתכן כי יתנו לכל אדם ללא ניסיון להיכנס למוסדות החינוך ולטפל בילדים עם צרכים מיוחדים".

סייעות מפגינות לשיפור תנאי העסקתן בצומת עזריאלי בתל-אביב באוגוסט 2018 (צילום: מטה מאבק)

 

"מערכת החינוך בישראל נתונה למשבר מאוד גדול", נמסר ממטה המאבק הארצי. "החוק החדש שמאפשר הכנסת תלמידים מהחינוך המיוחד לתוך החינוך הרגיל, הביא להתמודדות עם תלמידים שיש להם רגישויות שונות ומגוונות. אלה דורשים צרכים שהמערכת צריכה להתאים להם – פדגוגיים, רגשיים ורפואיים". לדברי המטה "אם בבית הספר חסרות תומכות חינוך, הוא ממשיך לעבוד. מי שמשלם את המחיר הן המחנכות שצריכות לשנות את סדר היום ושאר תלמידי הכיתה. המערכת צריכה עוד ועוד תומכות כשאין בעצם יכולת לגייס אותן. אנשים לא מוכנים לעבוד בתנאים האלה, בשכר הזה, ללא מעטפת". יצוין שבמערכת החינוך מועסקות כ-65 אלף תומכות חינוך.

כאמור, מחר ייערכו הפגנות ביישובים רבים ובהם: רחבת הסינמטק בתל-אביב, כיכר הדוידקה בירושלים, מדרחוב ראשון לציון, שדרות רגר 41 בבאר-שבע, שער העיר בהרצליה, הכניסה לקניון כרמיאל, בקניון מבנה בנוף הגליל, בכניסה לעיר אום אל-פחם, רחבת קניון גבעתיים, במרכז מזכרת בתיה, רחבת קניון עזריאלי במודיעין, במתחם שערי העיר שבכיבוש 4 בחדרה, אמפי ראש העין, מול בית העירייה באשדוד וליד מחלף יוספטל שבין חולון לבת ים.