מוביל בסקרים: מועמד הקומוניסטים לנשיאות צ'ילה הוא ראש עיר ממוצא פלסטיני

הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית הצ'יליאנית בחרה בראש עיר ממוצא פלסטיני, דניאל חדואה, כמועמד לנשיאות צ'ילה. כך פרסמה הבוקר (שלישי) סוכנות הידיעות הקובנית "פרנסה לטינה". בהחלטת ההנהגה הקומוניסטית נאמר כי "לראשונה מזה שנים רבות מתייצב בזירה האלקטוראלית המועמד המייצג את החלופה היחידה לניאו-ליברליזם שגרם לנזקים כה קשים לצ'ילה". יצוין שחדואה נמנה עם המועמדים המובילים לנשיאות על פי הסקרים שנערכו בימים האחרונים לקראת הבחירות שייערכו בשנה הבאה. בשכנתה של צ'ילה, פרו, בה נערכו לאחרונה בחירות לנשיאות, ניצח בסיבוב הראשון מועמד השמאל העקבי, פדרו קסטיליו.

"עם חדואה נשנה את צ'ילה – חדואה 2002" (כרזה של המפלגה הקומוניסטית)

 

חדואה יעמוד בראש מערך של כוחות בשמאל הכולל את המפלגה הקומוניסטית ואת ההחזית הרחבה. המועמד, בן 53 הוא אדריכל וסוציולוג המכהן מאז 2012 כראש העיר רקולטה, פרבר עני בעיר סנטיאגו והוא בן למשפחה פלסטינית שהיגרה לצ'ילה בתחילת המאה שעברה והתיישבה בשכונה. בעת לימודיו הוא התמחה בניהול עירוני ואף חקר מודלים לשיתוף תושבים במינהל עירוני מתקדם.

הוא החל את פעילותו הפוליטית בשנות ה-80 והיה יו"ר התאחדות הסטודנטים הפלסטינים של צ'ילה ומאוחר יותר נבחר לתפקיד יו"ר התאחדות הנוער הפלסטיני של אמריקה הלטינית. הוא הצטרף למפלגה הקומוניסטית ב-1993 וכעת הוא חבר בהנהגתה. לראשונה נבחר ב-2012 לראשות עיריית רקולטה, בה מתגוררים כ-160 אלף תושבים, כמועמד של כוחות השמאל והתנועות החברתיות וזכה ב-41% מקולות הבוחרים. בבחירות שנערכו ב-2016 נבחר שוב לתפקיד עם 56% תמיכה.

מאז שנבחר לתפקיד, חדואה, קידם שורה ארוכה של פרויקטים בתחום הדיור הציבורי, ההשכלה, הבריאות, הנוער והתכנון העירוני שזכו לפופולריות רבה בצ'ילה וברחבי אמריקה הלטינית. זאת, תוך נטישת המודל הכלכלי והחברתי הניאו-ליברלי הקיים בארצו מאז ההפיכה הצבאית של הגנרל פינושה ב-1973. בגלל פועלו תושבי רקולטה יכולים להשיג את התרופות שהם זקוקים להן במחיר זול ונגיש, הודות לבית מרקחת עירוני שמיועד לסייע למעמד הפועלים. הפרויקט, הוכתר כהצלחה ורבבות אזרחים עניים הצליחו לרכוש תרופות מצילות חיים ב"בית המרקחת לעם", מיזם בשיתוף מכון הבריאות הציבורי העירוני.

 

עוד על דניאל חדואה:

המועמד המוביל לנשיאות צ'ילה: ראש עיר קומוניסטי ממוצא פלסטיני

 

עוד על הבחירות בפרו:

סיבוב שני בבחירות לנשיאות פרו: פדרו קסטיליו נגד הימין הניאו-ליברלי והמושחת