מדענים ברחבי העולם מוחים על פסילת מתן פרס ישראל לפרופ' גולדרייך

18 מדענים ומדעניות ברחבי העולם פנו ביום חמישי במכתב לשר החינוך יואב גלנט במחאה על החלטתו לפסול את מתן פרס ישראל בתחומים אלה לפרופ' עודד גולדרייך, בשל דעותיו השמאליות. המדענים החתומים על המכתב הם זוכי הפרסים החשובים ביותר בעולם במדעי המחשב ובמתמטיקה, כגון פרס טיורינג ואבל הנחשבים מקבילים לפרס נובל. כך פורסם הבוקר (ראשון) בעיתון "הארץ".

פרופ' עודד גודלרייך ויו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, במהלך כנס תמיכה במדען ממכון ויצמן שנערך בשבוע שעבר במשכן הכנסת בהשתתפות חכ"ים מסיעות חד"ש, העבודה ומרצ (צילום: זו הדרך)

 

במכתב קוראים המדענים לשר להעניק את הפרס לגולדרייך, ומציינים כי "הסירוב להעניק פרס למדען רק בגלל דעותיו הפוליטיות יסכן את המצוינות האקדמית שישראל ידועה בה, ויצמצם במידה רבה את היוקרה של פרסי ישראל, מעתה ואילך". בנוסף, המדענים משבחים את גולדרייך על "תרומותיו העמוקות למדעי המחשב ומתמטיקה, וההשפעה שלהן על הטכנולוגיה", ומציינים כי "ברחבי העולם, פרס ישראל מוכר כסימן למצוינות ומשוחרר משיקולים פוליטיים… עליו להישאר כמגדלור לעולם".

העתקים של המכתב נשלחו גם לנשיא המדינה ראובן ריבלין, לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון בני גנץ. בין חותמי המכתב שני מדענים ישראלים החוקרים ומלמדים בארצות הברית – הפרופסורים שפי גולדווסר ואבי ויגדרזון.

 

עוד בנושא:

בצל הרדיפה המקרתיסטית; כנס תמיכה בפרופ' גולדרייך התקיים בכנסת