מדורו קרא לעם בוונצואלה להתאחד נגד האימפריאליזם ומשרתיו

נשיא ונצואלה, ניקולס מדורו, קרא היום (שישי) לעם להתאחד נגד האימפריאליזם ומשרתיו, בתוך המדינה ומחוצה לה. מדורו כינס אתמול את מפקדי הצבא בבסיס מרכזי בקראקס, שבקרבת מוקד ההפגנות ביום שלישי ושבו הכריז מנהיג הימין הפרואמריקאי, חואן גואידו, על "השלב הראשון של ההפיכה". הנשיא קרא לאלפי הקצינים שהתכנסו "להתנגד לכל קושרי הקשר" ו"להיות נכונים להילחם בבוגדים"; ואף האשים את האופוזיציה בניסיון ליצור פרובוקציה שתביא לשפיכות דמים.

2019-05-03_170817

יצוין שבכיר בצבא ארצות הברית איים ביום רביעי בהתערבות אמריקנית במתרחש בוונצואלה. "חייבים להתערב צבאית כדי לעזור במערב לדמוקרטיה". הבכיר הוסיף כי הצבא עסק כרגע באיסוף מודיעין על המצב במדינה, ויהיה ערוך אם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יחליט לפעול.

למרות הקריאה הברורה של גואידו לאנשי הצבא במדינה לנטוש את הנשיא המכהןולסייע לו לעלות לשלטון, אף יחידה צבאית לא הצטרפה לקנוניית הימין והממשל האמריקאי. שר החוץ של ספרד, ג'וזף בורל, אמר היום כי מדינתו לא תאפשר לשגרירות שלה בבירת ונצואלה, קראקס, לשמש מרכז פוליטי עבור אחד ממנהיגי האופוזיציה, לאופולד לופז. לופז הוא בן ברית של גואידו ומצא מקלט בשגרירות ספרד עם אשתו וילדיו מוקדם יותר השבוע, לאחר שנכשלה ההפיכה נגד הממשלה הסוציאליסטית.