מאות ציינו את ה-1 במאי במצעד מיפו לתל אביב; אירועים נוספים בנצרת, בירושלים ובגליל המערבי 

מאות מפגינים יהודים וערבים, בהם חברי מק"י, חד"ש, בנק"י, מאבק סוציאליסטי ואוהדי הפועל ת"א צעדו הערב (שני) מכיכר השעון ביפו לתל-אביב למען צדק חברתי, שיווין לאומי וכלכלה צודקת למרכז תל-אביב. המפגינים צעדו לשדרות רוטשילד בתך-אביב ובמקום נערכה עצרת. "בסולידריות עם העובדות והעובדים, ונקרא נגד הדיקטטורה הימנית המסוכנת שבשלטון, נגד ממשלת הפרד ומשול, נגד שלטון ההון, נגד הכיבוש וההתנחלויות, ובעד שלום וצדק חברתי אמיתי לכולם ולכולן", מסר סניף תל-אביב של מק"י לקראת המצעד.

מזכ"ל מק"י, עאדל עאמר, אמר בעצרת: "קיבלנו הבוקר את הפועלים הפלסטינים, שמענו מהם על העינויים שהפועלים עוברים והעינוי הזה יסתיים רק באמצעות מאבק ערבי – יהודי משותף, זו הדרך שבחרנו יהודים וערבים כאחד. מלב ת"א אנחנו שולחים ברכות אחד במאי לכל העובדים והעובדות הפלסטיניות בשטחים".

עו"ד מור סטולר, חברת בית נבחרי ההסתדרות ומזכירת מק"י-ת"א: הוסיפה "ישראל עומדת במקום השביעי בעולם מבחינת שעות העבודה, המצב בישראל גרוע יותר ושעות העבודה בישראל רבות יותר מבארה"ב, אירלנד, דנמרק ושווייץ. אנחנו דורשים את קיצור שעות העבודה בישראל. אנחנו מציינים את האחד במאי כאשר העובדים עובדים יותר שעות והשכר לא מאפשר להם לסיים את החודש. אנחנו דורשים העלאת שכר ותוספת יוקר. כ30,000 עובדים ועובדות נפגעים מידי שנה בתאונות עבודה בישראל, ממשלות ישראל לדורותיהן מפקירות את חיי הפועלים. אנחנו תובעים את קביעתן של תקני עבודה מחמירים בייחוד בענף הבנייה". אירועים נוספים נערכו הערב בירושלים ובכפר יאסיף שבגליל המערבי.

בירושלים, תחת הכותרת "ירושלים דורשת עבודה בטוחה לכולם", הפעילים התאספו בשעה  מול בניין המשביר הישן (טליתא קומי) שברחוב המלך ג'ורג' במרכז העיר. "שמים סוף לתאונות העבודה והתחלואה התעסוקתית. בואו איתנו לקרוא את שמות ההרוגים השנה בתאונות עבודה, לזכר עשרות ההרוגים ובסולידריות עם מאות הפצועים רק מתחילת השנה", נמסר. "אנו דורשים רשות יחידה וחזקה למאבק בתאונות העבודה והתחלואה התעסוקתית", הדגישו המארגנים.

יצוין  אלפים שאלפים הפגינו בשבת במרכז נצרת לציון ה-1 במאי. זאת, לאחר פשיטת המשטרה על סניף המפלגה הקומוניסטית בעיר ביום רביעי האחרון והחרמת דגלים אדומים ופלסטיני בידי שוטרי משמר הגבול. גם פעילי "הגוש נגד הכיבוש" המפגינים מדי מוצ"ש נכד ההפיכה המשטרית הצטרפו להפגנה בנצרת בסולידריות עם חד"ש ומק"י.

בעצרת שנערכה בתום המצעד ברחוב פאולוס השישי במרכז העיר, אמר מזכ"ל מק"י: "הפשיזם מתחיל בפגיעה במיעוטים הלאומיים, ולאחר מכן בארגוני העובדים, בתקשורת, באנשי הרוח ובמפלגות האופוזיציה. אנו בעיצומו של מאבק כדי לעצור את הפשיזציה הגוברת של שלטון הימין, אך צריך להיות ברור כל המתנגדים לדיקטטורה שאין דמוקרטיה עם כיבוש, אין דמוקרטיה עם התנחלויות ואין דמוקרטיה עם חוק הלאום הגזעני. כפי שאין דמוקרטיה בלי שוויון מלא למיעוט הלאומי הערבי-פלסטיני בישראל ואין דמוקרטיה בלי זכויות חברתיות".

 

עוד בנושא:

לאחר פשיטת המשטרה: הפגנה המונית בנצרת לציון ה-1 במאי