מאות עובדי מתף הצטרפו להסתדרות; הסכם קיבוצי נחתם בלופטהנזה ישראל

 כ-550 עובדי מתף (מחשוב ותפעול פיננסי), חברת בת בקבוצת הבינלאומי, אשר מספקת את שירותי המחשוב ואבטחת המידע לבנק הבינלאומי ולבנקים נוספים שנמצאים בשליטת הקבוצה (מסד ואוצר החייל), התאגדו הבוקר (חמישי) בהסתדרות והוקם ועד פעולה בחברה. מתף ממוקמת במתחם העסקים שורק בראשון לציון והיא אחראית על טכנולוגיות המידע בקבוצת הבינלאומי ונותנת מענה בתחומי התוכנה, החומרה והתקשורת, לרבות תפעול העיבוד הבנקאי, תמיכה במערך המחשוב, תחזוקת תשתיות ופיתוח מערכות הבנק בפלטפורמות הדיגיטליות.

2017-03-09_195348

מהלך ההתארגנות במתף קרם עור וגידים לאור רצונם של העובדים להסדיר את יחסי העבודה, לשפר את שכרם ואת תנאי עבודתם ולהבטיח את ביטחונם התעסוקתי. יצוין כי ברקע למהלך ההתארגנות, שוררת אי ודאות בנוגע לשינויים צפויים בצמרת החברה, על רקע ההודעה שהתקבלה לפני שבועות בודדים על פרישתו מהתפקיד של אמנון בק, ששימש כמנכ"ל החברה ב-11 השנים האחרונות. מוועד הפעולה נמסר: "אנחנו קבוצה של עובדים ותיקים וצעירים כאחד, מרגישים כי רק התאגדות בארגון חזק יכולה להבטיח את עתידנו. אנו שמחים על ההיענות המדהימה של העובדים מכל חלקי החברה ומקווים למו"מ פורה מול ההנהלה, לגיבוש הסכם קיבוצי שיבטיח את זכויות העובדים לצד המשך שגשוגה של החברה".

יצוין שאיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות ועד העובדים הישראלים בחברת התעופה הגרמנית לופטהנזה, חתמו היום על הסכם קיבוצי חדש עם הנהלת החברה. ההסכם, שחל על כ-30 עובדי החברה בישראל, יחול בשנים 2018-2017. בהסכם נקבע כי כל העובדים יקבלו במהלך שנת 2017 מענק חד פעמי בגובה 1,500 שקל. בנוסף לכך, במהלך 2018 יקבלו כל העובדים תוספת שכר של 2%. בין הצדדים הוסכם גם כי עובדי החברה יקבלו תוספת שנתית בגובה 2% בגין ביצועים. עוד קובע ההסכם כי גובה השי לחגים שיקבלו העובדים יועלה מ-250 שקל כיום ל-300 שקל לכל חג. ההסכם אף מסדיר תוכנית פרישה מרצון של עד 10% ממצבת העובדים בחברה. העובדים שירצו לפרוש יהיו זכאים לקבל 195% פיצויי פיטורים.

לאתר ועד הפעולה של עובדי מתף: http://mataf.hitagdut.org.il