מאות עובדי הקונסוליה הישראלית הפגינו בניו-יורק; ישבתו החל מ-1 בינואר

עובדי הקונסוליות ושגרירויות ישראל ברחבי העולם יפתחו הקרוב בשביתה. 1,500 עובדי נציגויות ישראל הודיעו אתמול (חמישי) כי החל מ-1 בינואר יפתחו בשביתה בשל בלימת הרפורמה בתנאי העסקתם, שהייתה אמורה להיכנס לתוקף ביום ראשון הקרוב. בניו יורק הפגינו אמש כמה מאות עובדים מול בניין הקונסוליה במנהטן, במחאה על תנאי העסקתם.

2017-12-15_165334

הפגנת עובדי הקונסוליה, אתמול, בניו יורק (צילום: ועד עובדים)

העובדים מסרו כי משרד החוץ מתנה את שיפור תנאי העסקתם, אמור היה להיכנס לתוקף בקרוב, בהגדלת תקציבו של המשרד. בעקבות זאת, הודיע ועד עובדי נציגויות ישראל (עמ"י) על חידוש מחאתם. העובדים בניו יורק היו הראשונים לצאת לרחובות במסגרת המאבק. מהוועד הפועל במסגרת ההסתדרות נמסר: "מדובר בניסיון סחיטה של משרד החוץ המתבצע על גבם של עובדיו המסורים. יותר מאשר הצעד הזה מכעיס וציני, הוא מעליב. משרד החוץ מכיר טוב מכולם את תנאי ההעסקה המחפירים שלנו ובמשך חודשים מועברים לנו מסרים על תמיכתו ברפורמה ועל אישורה הקרב. כעת התברר שאנחנו כלי משחק. אנו קוראים לראש הממשלה להתערב במשבר ולהביא לאישור הרפורמה".

אם השביתה אכן תפרוץ עד כדי סגירת נציגויות בעולם, כפי ששוקלים כעת העובדים, ההשלכות המרכזיות יהיו שיבושים בביקורי אח"מים ובשירות הקונסולרי, שיגרמו בין השאר לכך שלא יונפקו דרכונים לישראלים בחו"ל, יופסק הדואר הדיפלומטי ובניו יורק לא יהיה ייצוג ישראלי בחלק מוועדות האו"ם