מאות מתמחים הפגינו בסמוך לביתו של בנט בדרישה ליישם את מתווה קיצור תורנויות

מאות מתמחים לרפואה,  החברים בארגון מרשם הפגינו אמש (מוצאי שבת) בסמוך לביתו של ראש הממשלה נפתלי בנט ברעננה, בדרישה ליישם את מתווה קיצור תורנויות. ההפגנה התרחשה על רקע גרירת הרגליים של "ממשלת השינוי" במימוש המתווה. יצוין שהמדינה אמורה למסור השבוע עמדתה לבג"ץ בעקבות העתירה של קופת החולים כללית, שביקשה להקפיא את המתווה הנוכחי.

במהלך ההפגנה המתמחים קראו "אין קיצור, אין מתמחים", ונשאו שלטים שעליהם נכתב "בנט, הקיצור בידיים שלך" ו"המתמחים אינם הפקר". יו"ר ארגון מרשם, ד"ר ריי ביטון, פנתה לראש הממשלה וקראה: "יש לך הזדמנות להתחיל את השינוי". עוד אמרה ד"ר ביטון כי "תשובת המדינה לעתירה של קופת חולים כללית צריכה להיות תואמת לצו שעליו חתמה שרת הכלכלה ברביבאי", והזהירה כי המתמחים לא יקבלו פייק קיצור של התורנויות ל-21 שעות בלבד. "אם זו תהיה שוב תגובת המדינה, נתחיל בשיבושים בכל בתי החולים ובפקולטות לרפואה בכל רחבי הארץ", הזהירה ד"ר ביטון.

יו"ר ארגון מרשם, ד"ר ריי ביטון, אמש בהפגנה ברעננה (צילום: מרשם)

 

באוקטובר האחרון, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי חתמה על צו שלפיו התורנויות בעשרה בתי חולים בפריפריה בכלל המקצועות, למעט במקצועות הכירורגיים, יקוצרו מ-26 שעות ל-16 עד 18 שעות. יישום מתווה הקיצור תוכנן להתחיל בראשית חודש אפריל, אך המהלך לא יצא לפועל לאחר שהתקנים החדשים לא נוספו, והתקציבים הדרושים לא הועברו.