מאות מרצים בפנייה לראשי המוסדות להשכלה הגבוהה: התנגדו לגירוש הפליטים

מאות מרצות ומרצים חתמו בסוף השבוע לפנייה אל ראשי וראשות האוניברסיטאות והמכללות האקדמיות בישראל בדרישה להתנגד לגירוש הפליטים ומבקשי מקלט אפריקאים. הפנייה אמורה להימסר לכל ראשי ההשכלה הגבוהה, מחר (ראשון), בשעות הבוקר.

2018-01-27_171245

הפגנת סטודנטים ומרצים נגד גירוש הפליטים בפתח אוניברסיטת תלאביב, 29 בדצמבר (צילום: עוצרים את הגירוש)

במכתב נאמר "כפי שבוודאי ידוע לכם בכוונת ממשלת ישראל לגרש, בחודשים הקרובים, עשרות אלפי מבקשי מקלט מסודן ואריתריאה ולהפקיר אותם לגורלם. מדוחות חד משמעיים של כל הגופים העוסקים בטיפול במבקשי מקלט בישראל עולה תמונה קשה: ממשלת ישראל מסרבת לדון בעשרות אלפי בקשות המקלט שהוגשו אליה, היא מסרבת לפתוח לשכות בהן ניתן להגיש בקשות וחמור מכך היא כולאת את מבקשי מקלט במחנות כליאה מתוך כוונה לגרשם 'מרצונם' למדינות כגון רואנדה בהן ממתינים להם אלימות, שוד, אונס ורצח".

עוד הם הדגישו: "בשבועות האחרונים השמיעו רבים ורבות את התנגדותם הנחרצת לגירוש ובהם ראשי אנשי הרוח בישראל ומאות רבות מחברי וחברות הסגל האקדמי הבכיר בישראל. רבים מהסטודנטים בכל המוסדות האקדמיים בישראל מתגייסים על מנת לסייע ככל יכולתם למבקשי מקלט ומשפחותיהם. לא זו העת לעמוד ולהחריש. יוקרתם של המוסדות האקדמיים בישראל שאתם עומדים בראשם אינה נקבעת אך ורק על סמך מצוינות אקדמית אלא גם על סמך נכונותם לשמש כמגדלור של צדק ושוויון בימים חשוכים ואפלים".

החותמים {מצפים ואף דורשים כי תשמיעו בבירור את קולכם כראשי המערכת האקדמית בישראל נגד הפשע אותו מבצעת ממשלת ישראל באומללים מבין תושבי העולם. לא צריך להיות היסטוריון בעל שם כדי לעמוד על הרגישות היהודית המתבקשת לפליטים ומבקשי מקלט: דורות של יהודים התחננו על נפשם על סיפן של מדינות זרות שסגרו, פעם אחר פעם, את הדלת בפניהם ולא שעו לשוועתם. וגם ללא הידרשות אל העבר היהודי הרי שעלינו פשוט לנהוג כבני אדם".

כאמור, על המכתב חתמו מאות מרצות ומרצים מהאוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תלאביב, אוניברסיטת בן גוריון, אוניברסיטת חיפה, מכון ויצמן, הטכניון, המכללה למינהל, מכללת תלחי, מכללת אורנים, המכללה האקדמית ת"איפו, מכללת דוד ילין, המרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה, מכללת הדסה, המרכז האקדמי רופין, מכללת בית ברל, האוניברסיטה הפתוחה, מכללת ספיר, המרכז האקדמי למשפט ולעסקים ומכללת אחווה.