מאות מטפלות-מחנכות קיימו עצרת מחאה בקריית הממשלה בתל-אביב

מאות מטפלות-מחנכות קיימו אחה"צ (שני) בקריית הממשלה בתל-אביב עצרת מחאה ובה קראו לממשלת בנט להפסיק להתעלם מהמשבר הגדול ביותר שנקלע גיל הרך מאז קום המדינה. "אנחנו עובדות במקצוע הקשה ביותר ומגרדות את שכר המינימום", נאמר בקריאה.

המפגינות דרשו מהממשלה להפסיק להתעלם מהגיל הרך ולהיכנס למו"מ בהקדם, על מנת לאפשר את פתיחת שנת הלימודים לאחר החגים: "עשרות פעוטות וגנים נסגרו בשנה האחרונה ברחבי הארץ בשל מצב קשה ועגום. אם לא נתעורר עכשיו זו תהיה בכייה לדורות", קראו.

יו"ר הוועדה למעמד האישה של הכנסת, ח"כ עאידה תומא-סלימאן, אחה"צ בעצרת המטפלות במעונות המפוקחים בקריה בתל-אביב (צילום: זו הדרך)

 

יו"ר הוועדה למעמד האישה של הכנסת, ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) השתתפה בעצרת ואמרה "המאבק שלכן לתנאים הולמים הוא לא רק מאבק של עובדות. הוא מאבק על העתיד של הילדים של כולנו. הממשלה קוראת לעצמה ממשלת שינוי. אז יש לי הצעה לשינוי – קחו אחריות לשם שינוי. חינוך מלידה בחינם הוא אינטרס של כלל הציבור. אנחנו נמשיך במאבק בכנסת וברחוב".

גם ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) לקח חלק במאת המעונות המפוקחים ואמר מתכנסות: "תנאי ההעסקה המבישים של המחנכות במעונות היום והזנחת המעונות ככלל הנם גם הפקרה פושעת של ילדינו. אנו קוראים לממשלה: שבו מייד עם נציגי המחנכות ועשו שינוי יסודי ומיידי בתנאי העסקתן ובסבסוד המעונות".!

יצוין שביום רביעי אחרון מאות עובדות מעונות יום הפגינו במרכז תל אביב במחאה על מתווה פתיחת השנה ובין היתר על המחסור בכוח אדם. ההפגנה נעשתה ללא תיאום עם המשטרה ובמרכז העיר נוצרו עומסים בכבדים בשל חסימת כבישים שנמשכה כשעה. המטפלות חסמו את פינת הרחובות קפלן ואבן גבירול בדרישה למשא ומתן עם משרדי החינוך והכלכלה. המטפלות מוחות על היעדר תקציבים ושכר נמוך ועל כך שאין אף גורם ממשלתי שיצר איתן קשר על מנת לטפל בנושא.

 

עוד בנושא:

שאשא-ביטון, תתחילי לעבוד עבורנו: מאות עובדות מעונות יום הפגינו במרכז תל אביב