מאות השתתפו באירוע ההשקה של רשימת "אנחנו העיר"

כשבוע וחצי לאחר ההודעה על ריצתה למועצת העיר (ר' גיליון 37 של "זו הדרך"), השיקה רשימת "אנחנו העיר", רשימת שמאל יהודית-ערבית בתל אביב – יפו, את קמפיין הבחירות שלה בצהרי יום שישי האחרון (5.10) במועדון "כולי עלמא" בדרום תל אביב. בהשקה השתתפו כ-300 איש.

2018-10-09_104645

לאחר הצגת המועמדים והמועמדות ברשימה, עלה לבימת הנואמים ח"כ דב חנין (חד"ש, הרשימה המשותפת), לשעבר מועמד לראשות העיר מטעם "עיר לכולנו" (2008). חנין, למוד ניסיון במאבקים עירוניים ובייחוד בכל הקשור במאבק העיקש להחלפתו של ראש העיר הכמעט-נצחי רון חולדאי, בירך על הקמת הרשימה. הוא אמר: "יש כאן חיבור נפלא. זו רשימה הכוללת פעילות מזרחיות, ערביות ויהודיות – כולן פורצות דרך. יש כאן נשים וגברים מדרום תל אביב, מצפון העיר ומיפו. אנו עדים לחיבור מדהים ונחוץ של מאבקים וקהילות. כמה חיבור זה מרגש, אך יותר מכך, כמה הוא חשוב, נחוץ ודחוף".

בדבריו, כיוון חנין לקמפיין ההסתה שהפיצה באחרונה מפלגת הליכוד בתל אביב – יפו.

בשלטי החוצות של הליכוד, במודעות שנתלו על מוניות שירות ובפוסטים ברשתות החברתיות, נכתב בין היתר: "זה אנחנו או הם – העיר העברית או אש"ף"; "זה אנחנו או הם – העיר העברית או עיר המסתננים"; "זה אנחנו או הם – חינוך לציונות או שוברים שתיקה בבתי הספר". בסרטון שראה אור במסגרת מסע הבחירות, נראו דגלי פלסטין ברחובות תל אביב ויפו בליווי הכיתוב: "או אנחנו, הליכוד, שישאיר את תל אביב ויפו בישראל, או המפלגות הפרו-פלסטיניות הרוצות יפו אסלאמית ומדינת מסתננים בדרום".

שולה קשת, יו"ר ועד שכונת נווה שאנן והממוקמת שלישית ברשימת "אנחנו העיר", התייחסה אף היא לאותו קמפיין. קשת: "הגזענים מציבים בפנינו ברירה, כאילו זה 'אנחנו או הם'. זה לא נכון. התשובה לשאלה זו – אנחנו. אנחנו העיר, ואנחנו ננצח. אנחנו תושבות ותיקות ומבקשות מקלט; יהודיות וערביות; חילוניות ודתיות. התשובה היא אנחנו".

היא הוסיפה: "חברנו יחד כדי להציע חזון אחר לעיר. אחרי 20 שנות שמרנות והסתגרות של שלטון חולדאי, עשורים של מחיקת אוכלוסיות מוחלשות ופגיעה אנושה בשכונות דרום העיר ויפו, אנחנו מציעים חזון של שיתוף ופתיחות".

אחריה נאם חבר מועצת העיר מטעם חד"ש יפו (לשעבר עיר לכולנו), אמיר בדראן, הממוקם שני ברשימה. בדראן העיד כי "החיבור בין יפו לדרום העיר הוא אותנטי ואמיץ. החיבור הזה הוא מקור האנרגיה להתלהבות שאנחנו רואים היום. ביחד נעשה את העיר הזו בית לכולנו".

ראש הרשימה ומועמדה לראשות העיר, אסף הראל, חתם את האירוע. לאחר שנתקבל בקריאות "הו-הא, מי זה בא? ראש העירייה הבאה!", פנה לנוכחים והבטיח: "לא ניכנס לקואליציה בשביל כמה בונוסים. אנחנו באים להילחם. אם יתנו לנו הכל – נשב, אבל איש לא ייתן לנו את מבוקשנו. אנחנו באים להילחם ולכן נלך לחמש שנות אופוזיציה. כל קול וקול חשוב: לחולדאי היו בסך הכל 70,000 כאלה ב-2013. זה פער שאפשר לסגור.

"אנו מתחילים כאן מסע. עומדים בצדי שורה של אנשים בעלי רקורד מרשים של מאבקים רבים. זה כבוד גדול להצליח לאחד את כולם ולעמוד בראש הרשימה; זה כבוד גדול שאתם כאן. כל אחד מהנוכחים רגיל להיאבק ולהילחם, ולכן לא נפרוש אם לא נצליח עכשיו. נגיע לקומה ה-12 בבניין העירייה ונזכה בראשותה – בבחירות האלה או בבאות. אנחנו העיר!".