מאות הפגינו בירושלים וקראו להפסיק את אלימות המשטרה כלפי תושבי עיסאוויה

"לא יס"מ ולא ניידת, עיסאוויה משוחררת", "עירייה לא מתפקדת, משטרה שמשתוללת". אלה הסיסמאות שקראו מאות המפגינים אמש (מוצאי שבת) במגרש הרוסים נגד אלימות המשטרה נגד תושביה של שכונת עיסאוויה הפלסטינית, שבמזרח ירושלים תחת כיבוש.

"כולנו עם עיסאוויה": מפגינים אמש במגרש הרוסים (צילום: פרי ג'רוסלם)

קבוצה גדולה של פעילי חד"ש ומק"י שהניפו כרזות ונשאו דגלים אדומים הצטרפה למוחים, ביניהם ח״כ יוסף ג׳בארין (הרשימה המשותפת). עוד לקחו חלק בהפגנה: ח"כ אוסמה סעדי (הרשימה המשותפת) ח"כ לשעבר מוסי רז (מרצ). ח"כ ג'בארין נאם בהפגנה ואמר כי "השוטרים נכנסים כל יום לעיסאוויה כדי להכניע את התושבים, שרוצים לחיות בכבוד ובעצמאות". רז הוסיף: "כמו שהסדרה מחוז ירושלים הסתיימה, כך גם המבצע בעיסאוויה יסתיים".
מוחמד אבו חומוס, מפעיליה המרכזיים בשכונת עיסאוויה, אמר למפגינים: "אני חוזר לפה שוב בשביל העם שלי. מאחורינו משרדי המשטרה שנכנסים לעיסאוויה אחרי עוד יום ועוד יום. יצאתי עכשיו מהשכונה ויש עדיין משטרה בתוכה. הם אומרים שהם יורידו כוחות משטרה מהכפר וזה שקר. יש לנו תחושה שראש העירייה משקר לנו". עוד הדגיש "אומרים שבעיסאוויה יש אלימות אבל כמה אנשים נשפטו בעיסאוויה בשנים האחרונות? המצב של הממשלה קשה אז הם מתעמרים בעיסאוויה".

עוד על אלימות המשטרה בשכונה, הנמשכת זה חצי שנה, בגיליון "זו הדרך" האחרון (עמ' 2 ו-3):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2019/12/G47_2019.pdf