מאות אנשי ענף התיירות זועמים נגד הממשלה הפגינו בנתב"ג וחסמו את טרמינל 3

מאות אנשי ענף התיירות הנכנסת הפגינו אתמול (שני) וחסמו את הכניסות בנתב"ג, בדרישה לתשלומי פיצויים מהמדינה. זאת, בעקבות החלטות הממשלה על איסור כניסת תיירים לישראל ומדיניות "ממשלת השינוי" השוללת לפצות את נפגעי מגפת הקורונה. המפגינים חסמו את הדרך לטרמינל 3 ויצרו פקק גדול של נוסעים שעושים את דרכם לאזור הטיסות היוצאות. המפגינים נשאו שלטים בהם נכתב, בין היתר, "ליברמן תחליף מקצוע", "קברתם אותנו" ו"סגרתם את התיירות – שלמו פיצויים".

עובדי התיירות הנכנסת, אתמול, חוסמים את הדרך לטרמינל 3 בנתב"ג (צילום: מורשת דרך)

 

עובד הענף זועמים על שרי האוצר ותחבורה. בדיון על פיצוי נדרש לענף התיירות אמר ליברמן בישיבת הממשלה שנערכה ביום ראשון האחרון "לסוכני נסיעות ולמורי דרך צריך לומר: תתחילו לשנות המקצוע". התבטאות זו הצטרפה לאמירה של השרה מרב מיכאלי לפיה "לגיטימי להקריב את ענף התיירות".

פעילי "מורשת דרך – עמותת מורי דרך בישראל", מסרו על ההפגנה ופרסמו ברשתות החבריות הודעה לפיה "שר הבריאות וראש הממשלה הכריזו מלחמה על מורי הדרך ועל ענף התיירות הנכנסת כולו בהודעתם אמש על המשך סגירת השמיים תוך המשך הפקרת העסקים והעובדים בניגוד להבטחות, להגיון ולמוסר בסיסי ללא פיצוי וללא פרנסה. משרד האוצר מתעלם מהאסון הכלכלי שנגרם לענף ממדיניות הממשלה".

לדברי הפעילים "הוכח שתיירות נכנסת מפוקחת איננה פוגמת במאבק בקורונה. לעומת זאת, הפגיעה האנושה בענף התיירות הנכנסת משאירה עשרות אלפי משפחות שבורות ורעבות. משרד האוצר, למרות הצהרות והבטחות שר האוצר וראש הממשלה בעבר, ממשיכים להתעקש להותירנו ללא שום מענה או פיצוי על אובדן הפרנסה המתמשך. בזמן שראש הממשלה, שהבטיח חזרה לשּגרת חיים ופרנסה לצד קורונה, מנסה להילחם באומיקרון, הוא שכח שהנגיף אינו מבדיל בין תיירים שאסורה כניסתם לאזרחים שטסים באין מפריע. ובזמן שמלחמתו אבודה מראש, הוא ושרי ממשלתו מוודאים, במקביל, את הריגת ענף התיירות הנכנסת".

 

סרטון – מפגינים מול טרמינל 3 בנתב"ג: