מאות אלפים ממשיכים להפגין בסודאן; הקומוניסטים דורשים שלטון אזרחי מייד

ההנהגה הצבאית של סודאן נפגשה אתמול (שישי) עם נציגי האופוזיציה האזרחית של החזית לשינוי ולחירות, כדי לדון על פרק הזמן הנדרש למעבר לשלטון אזרחי, זאת לאחר הדחתו של השליט עומר אלבאשיר. "ההנהגה הצבאית הזמנית מצהירה כי דלתות הדיאלוג והמשא ומתן פתוחות", אמרה המועצה בהצהרה. אך דובר המפלגה הקומוניסטית, הכוח המוביל בקרב אנשי האופוזיציה, הדגיש שבמהלך הישיבה לא ניתן היה לגשר על כל נקודות המחלקות בין הצדדים. "אנו חוששים שראשי הצבא מנסים להרוויח זמן. הם מקווים שהפגנות המחאה ייפסקו כדי להתבצר בשלטון", הוסיף.

2019-04-27_211153

התייעצות של ראשי האופוזיציה האזרחית במטה המפלגה הקומוניסטית בח'רטום לקראת המפגש עם נציגי הצבא (צילום: המפלגה הקומוניסטית של סודאן)

מוקדם יותר, בשבוע שעבר, אמרו נציגי האופוזיציה שהם מנתקים את המגעים עם מועצת השלטון הצבאית בגלל שהיא מורכבת מ"שרידי" משטרו של הרודן המודח אלבשיר. יצוין שמאות אלפי מפגינים התאספו במהלך כל השבוע מול מטה משרד ההגנה בבירה ח'רטום כדי להכריז על המועצה האזרחית שאותה הם מייעדים להחליף את זו הצבאית. המפגינים הבטיחו להחריף את ההפגנות, על אף שהצבא אמר כי הוא מחויב להעביר את השלטון לעם וכי הוא ישקול במהלך השבוע את האפשרות להקים מועצה משותפת.

מנהיג השלטון הצבאי הזמני, עבד אלפתאח אלבורהאן, אמר כי הוא ישקול את דרישות המפגינים והבטיח להעביר את השלטון לעם. הוא אישר אתמול כי הרודן שהודח על ידי הצבא ב-11 באפריל, נמצא במעצר ויחד עם בכירים נוספים לשעבר הוא חשוד בעבירות כלכליות. מדובר בניסיון של ההנהגה הצבאית לפייס את המפגינים, אולם זה לא עלה יפה עד כה. יצוין שהפגנות נוספות נערכו מול שגרירות מצרים כדי למחות נגד התערבות משטרו של הגנרל אסיסי בענייניה הפנימיים של סודאן.