מאות אלפים הפגינו נגד שלטון הימין ברחבי הארץ; ביום חמישי הקרוב: יום החרפת ההתנגדות

ראשי המחאה נגד שלטון הימין הודיעו אמש (מוצ"ש) במהלך העצרת המרכזית שנערכה ברחוב קפלן בתל-אביב כי ביום חמישי הקרוב ייערך "יום ההתנגדות" נוסף, תחת הכותרת "יום החרפת ההתנגדות". עוד קודם לכך, ברביעי הקרוב, הם מתכוונים לשבש את המראתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור ממלכתי נוסף, הפעם לברלין.

מאות אלפים לקחו אמש חלק במחאות בכ-100 מוקדים ברחבי הארץ. המארגנים מסרו כי "מדובר במחאה הפוליטית הגדולה בתולדות המדינה". לדבריהם כחצי מיליון איש מחו אמש. ההפגנה המרכזית נערכה בתל-אביב (יותר מ-200 אלף משתתפים) ומחאות נוספות נערכו בחיפה (כ-50 אלף), בירושלים (כ-20 אלף), באר שבע (10 אלף), רעננה (9 אלף), קריית אונו, הרצליה וכפר סבא (כ-3 אלף בכל אחת מהן). אלפים רבים הפגינו גם באשדוד, צומת כרכור על כביש 65 (שנחסם לזמן קצר), מודיעין, אשדוד, יבנה, בית שמש, בת ים, ראשון לציון, חולון ועוד.

בסביבות השעה 21:30, בתום הפגנת המחאה הגדולה בתל-אביב, מאות ירדו לנתיבי איילון וחסמו את התנועה. לקראת השעה 23:00 ההפגנה פוזרה ובמהלך הפיזור נעצרו שלושה מהמפגינים.  בין המפגינים בתל-אביב: פעילי "הגוש נגד הכיבוש" רבים ובהם חברי הכנסת איימן עודה ועופר כסיף (חד"ש).

שרת ההסברה בממשל נתניהו, גלית דיסטל אטבריאן מיהרה לצייץ וקראה להפעיל אלימות קשה נגד המפגינים: "מה אפשר לעשות עם מפגינים שחוסמים כביש? הנה עצה אחת: לרדת לאיילון בקבוצות גדולות עם שרשראות כבדות, נבוטים או סתם אגרופים עם נצרה משוחררת, ולחכות לראות מי הדביל שהתעקש לחסום כבישים". מובילי המחאה הגיבו לדבריה ומסר: "אלה דברי הסתה חמורים. מקומה לא סביב שולחן הממשלה, אלא סביב שולחן חדר האוכל של כלא נווה תרצה".

יצוין שהמשטרה עכבה אתמול, בדרכו להפגנה בקפלן, את עיתונאי "הארץ" אורי משגב מחוץ לביתו ביפו. זאת, בעקבות ציוץ שפרסם לפני תחילת ההפגנות על הביקור המתוכנן של נתניהו בברלין, בו כתב: "הדיקטטור מתוכנן להמריא מרומא ב-00:55. המעקב אחרי מסעותיו יימשך, ובכל תחנה יחכו לו מפגינות ומפגינים בעד הדמוקרטיה. מציע לו לנצל את השהות הקצרה בארץ כדי לחנך את בנו שהשווה היום את המפגינים לפלוגות הסער הנאציות. בסוף יבואו שוטרים". פעילי נגד שלטון הימין, ישראלים תושבי גרמניה, מסרו אתמול כי יפגינו בעת ביקורו של נתניהו בגרמניה, זאת בדומה להפגנות שנערכו בסוף השבוע ברומא בעת הביקור של ראש הממשלה ברומא.

סרטון: ח"כ איימן עודה נואם בפני מפגינים קפלן בתל-אביב

https://www.facebook.com/AymanOdeh1975/videos/196917159649690