מאות אלפים הפגינו ברחבי רוסיה לציון 100 שנה למהפכת אוקטובר

מאות אלפים הפגינו אתמול (שלישי) ברחבי רוסיה לציון 100 שנה למהפכת אוקטובר. עיתוני מוסקבה פרסמו הבוקר ידיעות לפיהן נערכו כ-100 עצרות והפגנות של המפלגה הקומוניסטית של הפדרציה הרוסית, יחד עם כוחות שמאל נוספים, מוולדיווסטוק שבמזרח ועד קלינינגרד שבים הבלטי במערב. במוסקבה נערכה ההפגנה הגדולה בהשתפות רבבות. בין הצועדים: נציגיהן של יותר מ-130 מפלגות קומוניסטיות ופועליות מרחבי העולם ובהם: חברי הלשכה הפוליטית של המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י).

הנואם המרכזי בעצרת בבירת רוסיה היה מנהיג המפלגה הקומוניסטית, גנאדי זיוגנוב, שהודיע כי יתמודד בבחירות לנשיאות המדינה שיתקיימו בחודש מארס הקרוב.

2017-11-08_201315

רבבות מפגינים לציון 100 שנה למהפכת אוקטובר, אתמול, במוסקבה (צילום: המפלגה הקומוניסטית של הפדרציה הרוסית)

זיוגנוב הציג בעצרת את מצע מפלגתו לבחירות: "10 צעדים לקראת חיים טובים יותר", סיקר את תולדותיה של ברית המוצעות והשיגיה וקרא להקמת חזית מאוחדת של כלל כוחות השמאל בבחירות הקרובות.

בין נואמי העצרת: מזכיר הוועד המרכזי וראש המחלקה הבינלאומית של המפלגה הקומוניסטית הקובנית, חוסה רמון בלאגר קבררה. בתחילת דבריו הודה הדובר למפלגה הקומוניסטית ובאופן אישי לזיוגנוב על הזמנת המשלחת הקובנית להשתתף באירועים. הוא ציין, כי הודות למהפכת אוקטובר, הפשיזם נוצח ותנועות המהפכניות קמו ברחבי תבל. 

גם נשיא הפדרציה העולמית של הנוער הדמוקרטי, ניקולס פפאדימיטריו, נשא דברים בעצרת ההמונית. לדעתו, "אוקטובר הגדול והמהפכה הסוציאליסטית"הוא אירוע ששינה את חייהם של מאות מיליוני בני אדם. מהפכת אוקטובר, כפי שציין ניקולס פאפאדימיטריו, העניקה תנופה לתנועות האנטיאימפריאליסטית, האנטיקולוניאלית ואנטיפשיסטית. הוא אמר כי הנוער הדמוקרטי המתקדם בעולם מכיר את ההיסטוריה הסובייטית, מכבד את ההישגי הצבא האדום במערכה נגד הנאצים ומוקיר את מנהיגי מהפכת אוקטובר ובראשם ו.י. לנין.