מאהל מחאה ליד ביתו של שר האוצר: איגוד העובדים הסוציאליים מחריף את השביתה

איגוד העובדות הסוציאליות הודיע הבוקר (חמישי) כי בשל סירוב פקידי האוצר לנהל מו"מ לסיום השבר בשירותים החברתיים לא יענו פניות בערים אדומות. "לאור אטימות האוצר, לא נטפל גם במקרי חירום בערים האדומות. לצערנו, בשל הניתוק והאדישות של פקיד האוצר, לא נוכל לסייע לתושבים בערים מוכות הקורונה". יצוין שהבוקר, ביומה הרביעי של השביתה, אנשי האיגוד חסמו צמתים ברחבי הארץ, כפי שעשו אתמול. האיגוד אף הקים בשעות אחה"צ מאהל מחאה בכניסה ליישוב כפר אחים, בו מתגורר שר האוצר ישראל כ"ץ.

דוברת האיגוד הוסיפה: "זה לא סתם שהעובדות הסוציאליות הן בין המגזרים הדפוקים במדינה. זה לא סתם שאנחנו מקבלות משכורות רעב, עובדות בעומס בלתי נתפס, וחוות אלימות מזעזעת בלי שאף אחד יגן עלינו. וזה לא סתם שברגע שהחלטנו להגיד 'די, עד כאן, נחנקנו!' נתקלנו מול האוצר בשתיקה גסה והתעלמות מוחלטת. זה קורה כי עובדות סוציאליות הן נשים מוחלשות כלכלית, אז קל לפקידי האוצר פשוט להתעלם לגמרי מאיתנו, להעמיד פנים שאנחנו לא מפגינות כבר שבועות, שלא עלינו ברגל מתל אביב לירושלים בצעדה של שבוע, שלא השבתנו את כל השירותים החברתיים בישראל".

עוד הדגישה "אם היינו איגוד של גברים כבר מזמן היו מזמינים אותנו למשא ומתן רציני בלשכות הממוזגות של משרד האוצר. אבל אנחנו רק נשים, אז באוצר מניחים שבסוף אנחנו נישבר, שנסכים לתנאים הביזיוניים שבהם מצפים מאיתנו להמשיך לעבוד. אז יש לנו חדשות בשביל פקידי האוצר אנחנו לא הולכות להישבר, והשביתה וההפגנות שלנו בכל הארץ ימשכו עד שתהיה הנשמה לשירותים החברתיים. ויש איש אחד שיכול לשים סוף לכל המשבר הזה שר האוצר, ישראל כ"ץ זה הזמן שלך לדרוש מפקידי האוצר להפסיק את ההתעלמות השוביניסטית שלהם מהעובדות הסוציאליות ולהיכנס איתנו למשא ומתן אמיתי".