מאבק נגד ההפרטה מתרחב: עובדי חברת החשמל מנעו כניסת השרים לתחנת אורות רבין

טקס הפחתת פליטות בהשתתפות שר האנרגיה והשר להגנת הסביבה באתר תחנת הכוח אורות רבין הפך להפגנה של עובדי חברת החשמל נגד הפרטת החברה. מאות חסמו את שער הכניסה לאתר במחאה על המתווה שעקרונותיו סוכמו בשבוע שעבר בשיתוף ראשי ההסתדרות וארגון העובדים. המפגינים גם נשאו שלטי מחאה נגד יו"ר ועד העובדים דוד (מיקו) צרפתי.

2018-01-04_203521

ארובות תחנת הכוח אורות רבין בחדרה (צילום: המשרד להגנת הסביבה)

יו"ר חברת החשמל יפתח רון טל שוחח עם העובדים שחסמו את הכניסה לתחנת הכוח בחדרה ואמר להם כי "הוא נלחם למענם וכי גורלם לא יהיה כעובדי חברת טבע". רון טל ומנכ"ל החברה עופר בלוך ניסו לשכנע את המפגינים לפתוח את חסימת הכניסה לתחנה, לקראת הטקס על חתימת ההסכם עם המדינה שלטענתם יביא לפיטורי מאות עובדים.

אתמול הפגינו עשרות עובדי תחנת הכוח רמת חובב של חברת החשמל נגד הפרטת התחנה, ובאתר חגית התקיימה אסיפת מחאה של כ-60 מתוך 80 עובדי התחנה. גם באלון תבור, התחנה הראשונה שעומדת להיפרט במסגרת הרפורמה, מחו העובדים כדי להביע את התנגדותם לרפורמה.

העובדים חוששים בעיקר מהעובדה שמקום עבודתם הממשלתי ששימש עבורם מקור הכנסה במשך שנים רבות, עומד להימכר במסגרת הרפורמה לידיים פרטיות, כאשר תנאי העסקתם אצל מעסיקים פרטיים טרם ידועים. ביום רביעי שעבר הוכרזו פרטי ההפרטה במשק החשמל, ומיום ראשון החלו צוותי מו"מ לדון בפרטי ההסכמים הקיבוציים של העובדים שנשארים ותנאי המעבר או עזיבה של העובדים של החברות שיופרטו. בנוסף, טוענים העובדים כי ההסכמים על הרפורמה בוצעו ללא מעורבותם, המדינה לא מסרה לוועד את כל פרטי המתווה, וגם נעשו ויתורים "שפוגעים בחוסן ובמעמד של העובדים". ביום שלישי התאספו כ-1,000 מעובדי חברת החשמל בבניין הנהלת החברה בחיפה, במחאה נגד הסכם ההפרטה המתגבש.