מאבטחים מנעו מפעילי חד"ש בדרכם לת"א להיכנס לתחנת הרכבת בירושלים

מאבטחי תחנת הרכבת בירושלים מנעו היום (חמישי) מפעילי חד"ש בדרכם לתל-אביב להיכנס לתחנת הרכבת בירושלים, משום שנשאו שלט של קמפיין הבחירות של רשימת חד"ש-תע"ל בשקית. מנהל התחנה גיבה את המאבטחים, וגירש את הפעילים מהמקום בשל זיהויים הפוליטי.

פעילי חד"ש מפיצים חומר הסברה של רשימת חד"ש-תע"ל ברחובות טייבה ביום רביעי האחרון. בין הפעילים: ח"כ עופר כסיף (צילום: זו הדרך)

 

בסרטון שהופץ נראים הפעילים כשאחד המאבטחים מונע מהם להיכנס לרכבת. בשיח עם שוטרת שהגיעה למקום, טוענים הפעילים כי הם מופלים עקב עמדותיהם הפוליטיות וטענו כי "אם זה היה שלט של מפלגה אחרת זה לא היה קורה". השוטרת בתגובה, ענתה כי "אלו ההוראות לאנשי האבטחה, וכי הם פועלים לפי הנהלים".

מרשימת חד"ש-תע"ל נמסר כי בעקבות התערבות חברי הכנסת, שפנו בדחיפות לשרת התחבורה מרב מיכאלי והעבירו לה תיעוד מהאירוע, התאפשרה לאחר כשעה כניסת הפעילים לתחנה. עוד נמסר כי "יש מחיר להסתה. לא נשתוק נגד גזענות ואלימות ולא נוותר על אף זירה במאבק למען שוויון. משרד התחבורה נכשל שוב ושוב בהבטחת חופש הביטוי והתנועה של פעילי שמאל – ואנחנו נמשיך להיאבק ולנצח למען שמירתם".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש) הדגישה: "מרב מיכאלי צריכה לשים קץ להתעמרות של מאבטחי משרד התחבורה המבינים את תפקידם כנראה כצנזורה פוליטית במקום להגן על כולנו. אני שמחה שלאחר התערבותנו החליטו ברכבת ישראל ובמשרדה של מרב מיכאלי לסגת מהחלטתם השערורייתית ולהכניס את הפעילים. נמשיך להיאבק למען צדק ושוויון בכל מקום". ח"כ עופר כסיף (חד"ש) הוסיף: "ההסתה הפוליטית דוהרת ויוצאת משליטה. אמשיך לעמוד לצד פעילי חד"ש-תע"ל המאירים את מסר השלום, השוויון והצדק החברתי בכל מקום במדינה". יצוין שלפני כחודש התחולל אירוע דומה, כשמאבטחים מנעו כניסת פעילי שמאל לתחנת רכבת בתל אביב, אירוע שבעקבותיו התנצלה שרת התחבורה בשם רכבת ישראל.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/115691