לראשונה נחתם הסכם קיבוצי לעובדי חברת ביטוח חקלאי שנוסדה ב-1937

הסכם קיבוצי ראשון נחתם היום (רביעי) לעובדי חברת ביטוח חקלאי שהתאגדו אשתקד בהסתדרות. חברת הביטוח "ביטוח חקלאי אגודה שיתופית" נוסדה ב-1937 והיא בבעלות של הקיבוצים והמושבים השיתופיים. ההסכם יחול רטרואקטיבית מספטמבר 2017 וישפר את תנאי עבודתם של כ200 עובדים החברה.

2019-03-07_194654

חברות ועד עובדי "ביטוח חקלאי אגודה שיתופית" (צילום: ההסתדרות)

יצוין שמאז התאגדות עובדי כלל ביטוח ב-2013, החלו תהליכי התארגנות בכמעט כל חברות הביטוח בישראל. לפני מספר שנים הוקמה בהסתדרות חטיבת עובדי חברות הביטוח ובתי השקעות, אשר מאגדת בתוכה כ-17 אלף עובדים בענף זה וחתמה הבוקר על ההסכם הקיבוצי התשיעי בתחום הביטוח. בין החברות שעובדיהן מאוגדים בהסתדרות: כלל, מגדל, הפניקס, מנורה מבטחים ביטוח, מנורה מבטחים פנסיה וגמל, שירביט, שלמה והחברה האמריקאית AIG.

חברת "ביטוח חקלאי אגודה שיתופית מרכזית בע"מ" עוסקת בענפי הביטוח האלמנטרי: כ-60% מהכנסותיה נובעים מביטוחי קיבוצים ומפעלים ועסקים הקשורים אליהם, וכ-40% מקורם בביטוחים במגזר הפרטי. משרדיה נמצאים בתלאביב.

בין עיקרי ההסכם: העובדים יקבלו תוספת שכר לשנת 2017, שתשולם כמענק, בגובה של 3.4%. תוספת זו משקפת תיקוני שכר, כך שבעלי השכר הנמוך עם הוותק הגבוה יקבלו עדיפות במתן תוספת זו. שלוש הפעימות האחרות בתוספת השכר הינן בגובה של 2.9% בממוצע כל אחת, כאשר מחצית מתוספת זו הינה קבועה לכל עובדי החברה ומחציתה על פי שיקול הדעת של ההנהלה.

עוד נקבע כי בהתאם לתוצאות האגודה, העובדים יהיו זכאים לבונוס: העובדים יקבלו לפחות 3,000 שקל בכל שנה וראשי הצוותים יקבלו לפחות 5,000 שקל בכל שנה. בנוסף, העובדים ייהנו ממענק חתימה בהתאם לוותק שלהם בחברה. עובדים שישלימו שנת עבודה יקבלו קרן השתלמות בגובה של 7.5%, על חשבון המעסיק.

כל העובדים יקבלו תוספת של יום אחד בימי המחלה ותשלום של 100% החל מהיום הראשון להיעדרות. כמו כן, עובדים קיימים יהיו זכאים לשישה ימי הצהרה. כל העובדים יקבלו תוספת של יום אחד בימי החופשה שלהם ושני ימי בחירה, וזאת לצד מועדים נוספים שבהם יינתנו ימי חופשה על חשבון החברה.

בהסכם נקבע עוד כי כל העובדים יקבלו תוספת של יום אחד בימי ההבראה, כאשר ערכו של יום הבראה משנת 2019 יעמוד על 450 שקל. עובדים שהינם הורים לילדים בגילאי 3 עד 10, יקבלו תוספת קייטנות בסך 400 שקל לילד – עד שלושה ילדים.

עלפי ההסכם, החברה תממן את רוב עלות ביטוח הבריאות, ברובד הבסיסי. נקבע גם כי תקציב הרווחה לעובד יהיה כ-11 אלף שקל בשנה, ויכלול, בין היתר, שי לראש השנה ולפסח בעלות של 700 שקל נטו בכל חג ועלויות נסיעה לחו"ל. ההסכם מסדיר את הביטחון התעסוקתי של העובדים, לרבות קבלת קביעות לאחר שלוש שנות עבודה.