לראשונה מאז הוקמה לפני 45 שנה: נחתם הסכם קיבוצי בחברת ויסוניק

ההסתדרות ונציגי הבעלים של ויסוניק חתמו אתמול (רביעי) על הסכם קיבוצי ראשון ופורץ דרך, בחברה אשר עוסקת בפיתוח מערכות לגילוי וכיבוי אש ומערכות ביטחון. זהו ההסכם הקיבוצי הראשון בחברה שהוקמה לפני 45 שנה.

חוגגים את ההסכם החדש בחברת ויסוניק (צילום: ההסתדרות)

בין הישגי ההסכם: ביטחון תעסוקתי לעובדים והסדרת תהליכי פרישה מרצון, במסגרתם יוענקו לעובדים שיפרשו פיצויי פיטורים ומענקי פרישה מוגדלים של 200%; הסדרת תהליכי ניוד עובדים ושינויים אירגוניים והגדלת הפרשות החברה והעובדים לפנסיה למקסימום של 7.5% מכל צד.

כמו כן, סוכם על הגדלת תקציב הרווחה לאלף דולר לעובד בכל שנה; הגדלת התשלום על ארוחת הצהריים ל-50 שקל ליום; תוספת לחופשה השנתית: שני ערבי חג על חשבון המעסיק ויום הצהרה ברבעון; הגדלת ערך יום דמי הבראה ל-425 שקל; וזכאות לשעת הורות בשבוע במשך שנה אחרי הלידה.

ויסוניק לפני כשבע שנים נרכשה על ידי חברת טייקו הבינלאומית, שבעצמה נרכשה לפני כשנתיים על ידי החברה הרבלאומית האמריקאית ג'ונסון קונטרולס, המעסיקה כ-120 אלף עובדים ברחבי העולם. כצעד ראשון, החברה האמריקאית סגרה את מפעל ויסוניק בקריית גת, פיטרה בלפני שנתיים את 400 העובדים שלא היו מאוגדים והעבירה את פס הייצור לסין. בתחילת 2018 החליטו עובדי ויסוניק הנותרים להתאגד בהסתדרות. מדבור בעובדים המועסקים במעבדת הפיתוח של החברה בתלאביב, וכיום מועסקים בה כ-170 עובדים, רובם מהנדסי פיתוח. מיד לאחר התאגדות העובדים החל משא ומתן שאף לווה במאבק מעמדי שתוצאותיו הגיעו לכדי הסכמות, אשר באות לידי ביטוי עם חתימת ההסכם הקיבוצי הראשון בתולדות החברה. יו"ר ועד העובדים, עזר יצקן, הוסיף: "אנחנו מאמינים שההסכם שנחתם יחזיר את הביטחון, לאחר תחושת האיודאות שנוצרה בקרב העובדים כתוצאה מקניית ויסוניק על ידי חברה בינלאומית וסגירת מפעל הייצור".