לראשונה זה שנים: שלושה פעילי חד"ש נבחרו למועצת אגודת הסטודנטים באונ' ת"א

למרות ההגבלות והמכשולים, שלושה פעילי חד"ש סטודנטים באוניברסיטת תל אביב נבחרו השבוע למועצת האגודה. יצוין שלראשונה מזה שנים, השתתף תא חד"ש בבחירות למועצת אגודת הסטודנטים. "החלטנו בחד"ש להשתתף בבחירות מתוך הבנה שהאגודה אינה ממלאת את תפקידה הטבעי להובלת שינוי חברתי ופוליטי, כמו שנהוג בכל מקום בעולם.
אנחנו סבורים כי חובתה של אגודת הסטודנטיות והסטודנטים, המתקיימת מכספנו, לעבוד לרווחתנו ולא למען הרווחים של חברות עסקיות חיצוניות", נמסר.

אסף טלגם שנבחר למועצת הסטודנטים באוניברסיטת תלאביב (צילום: זו הדרך)

לדברי הפעילים "במקום לממן מסיבות יקרות כמו יום הסטודנט ואירוע פתיחת השנה, על האגודה להציע יותר מלגות, יותר תמיכה כלכלית ליוזמות חברתיות, ויותר קורסי עזר. כמו כן נדרוש מתוך האגודה להנהיג מאבק ציבורי ארצי נגד יוקר המחיה ובעד חינוך חינם לכולם.
אנחנו בחד״ש סטודנטים מדגישים כי השיטה הקיימת באגודת הסטודנטים משרתת את הגוף השולט באגודה ומאפשרת את המשך שליטתו. בין אם מדובר בביטול מועמדותם של חלק מהמועמדים, ההגבלות על קמפיין הבחירות או העדיפות בגישה למידע ממנה נהנים הנציגים המכהנים באגודה. מכשולים אלה מדגישים את החשיבות בהתמודדות ציבורית ותקשורתית עם השיטה הזו על מנת לבטלה."

עוד הסבירו "אנו רואים בבחירות האלה חשיבות רבה במיוחד לסטודנטים הערבים, על רקע החוויות שהם חווים כמו גזענות ואישוויון. באגודת הסטודנטים, כמו ברוב מוסדות האוניברסיטה, נעדר ייצוג ערבי הולם. היעדר הייצוג גורם להתעלמות מצרכי הסטודנטים הערבים בסדר היום של האגודה. אנו רואים באגודת הסטודנטים גם במה חשובה להרחבת מאבקנו נגד ניצול עובדות ועובדי הניקיון בקמפוס. הפעילים שנבחרו במועצת האגודה הם: חאזם עודה סיעוד, ענאד מסאד – סיעוד ואסף טלגם היסטוריה. "תודה לכם ולכן על האמון. אנו מבטיחים לפעול ככל יכולתנו על מנת להשמיע את קולכם, קול הצדק, השלום והשוויון", מסרו.

עוד פעילות תא הסטודנטים של חד"ש באוניברסיטת תלאביב: https://www.facebook.com/Jabha.tau