לראשונה בישראל: שהירה שלבי מסיעת חד"ש מונתה לסגנית ראשת עיריית חיפה

לראשונה בתולדות מדינת ישראל והעיר חיפה תשמש פעילה ערבייה-פלסטינית בתפקיד סגנית ראש העירייה. מועצת העיר אישרה אמש (שלישי) את מינויה של חברת המועצה מסיעת חד"ש, שהירה שלבי, לסגנית ראש העירייה בשכר. בעד מינויה של שלבי הצביעו 16 חברי מועצה, נגד – חמישה, וחמישה נמנעו.

מינויה של שלבי הוא במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, שנחתמו עם סיעת חד"ש לאחר הבחירות שנערכו בדצמבר 2019 בהם הובטח לה מינוי נציג מטעמה לתפקיד סגן ראש העירייה במחצית השנייה של הקדנציה. שלבי תשמש בתפקיד זה עד לסיום הקדנציה הנוכחית של ראש העירייה והמועצה בסוף 2023.

ראשת העיר עינת קליש רותם ושהירה שלבי, אמש, בתום ישיבת מועצת העיר חיפה (צילום: עיריית חיפה)

 

בטרם החלה ההצבעה אמרה ראשת העיר, עינת קליש-רותם: "התרגשתי כי ראיתי שבכל הקדנציות לאורך ההיסטוריה בחיפה בלי יוצא מן הכלל תמיד הייתה נציגות להנהגה הערבית במועצת העיר. אני חושבת שאנחנו עיר מיוחדת עם דנ”א מיוחד שאסור לוותר עליו ולא רק שזה צריך להישאר כך, אני במיוחד אתרגש לראות סגנית ראשונה אישה מהציבור הערבי לצד ראש עיר ראשונה בעיר הזו".

עוד הדגישה "אני חושבת שיש כאן אמירה עצומה חברתית לכל המדינה שלנו ואני מקווה שאף אחד לא יפגע במרקם החברתי המדהים שיש בעיר שלנו ולא יקטע את ההיסטוריה שיש בעירנו. מי שקורא את ההיסטוריה של האולם הזה מתרגש ואני קוראת לכולכם להכיר בייחודיות של חיפה ולא לפגוע בה ולהצביע לשהירה".

הצביעו בעד מינויה של שלבי: נחשון צוק, קליש רותם, מיכי אלפר, דוד עציוני, סיגל ציוני, נעמה לזימי, מנחם קפלן, תמי ברק, אריה בליטנטל, צביקה ברבי, שרית גולן, אלי לנדאו, שהירה שלבי, רג'א זעאתרה, יוסי שלום. הצביעו נגד: איציק בלס, שמשון עידו, גרי קורן, יואב רמתי, אלי בן דיין. נמנעו: אביהו האן, יעל שנער, הילה לאופר, מוטי בליצבלאו, סופי נקש.

לאחרונה הודיע ח"כ אביגדור ליברמן כי נציגי ישראל ביתנו במועצת העיר חיפה יפרשו מהקואליציה אם וכאשר תאושר המינוי של שלבי. למרות זאת, רק גרי קורן פרש מהקואליציה, בעוד שיו”ר הסיעה, לזר קפלון, הצביע בעד מינויה של שלבי ויישאר בתפקידו כסגן ראש עיר בשכר. בשל כך, ייתכן וסיעת ישראל ביתנו בחיפה תתפצל.

 

עוד בנושא:

מועצת העיר חיפה תבחר השבוע בשהירה שלבי לסגנית ראש העיר