לקראת 20 מיליון מובטלים בארה"ב; ח"כ כסיף: החלום האמריקאי הפך לסיוט

בארה"ב צופים שבסוף החודש מספר העובדים המובלים יהיה כ-20 מיליון. כך מסרה אמש מהדורת החדשות של רשת אלג'זירה המשודרת בארה"ב. יצוין שכ-6.6 מיליון בקשות נוספות לקבלת דמי אבטלה הוגשו במהלך שבוע שעבר עד ה-4 באפריל, כך על פי נתונים רשמיים שפורסמו ע"י הממשלה הפדרלית בוושינגטון. בשלושת השבועות האחרונים הוגשו לא פחות מ-16 מיליון בקשות לקבלת דמי אבטלה ברחבי ארה"ב.

מחוסרי עבודה ממלאים בקשות לדמי אבטלה (צילום: אלג'זירה)

לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) "ארה"ב הפכה למדינה מוכת הקורונה ביותר בעולם ובקרוב תהיה המדינה מוכת האבטלה הגדולה. כפי שזה נראה כרגע, מספר הקורבנות הסופי ינוע בין עשרות למאות אלפים. המצב של ארה"ב מוכיח שתחת הקפיטליזם האנוכי גם המדינה החזקה ביותר בעולם הופכת ברגע אחד למלכודת מוות עבור המונים מתושביה".

עוד הדגיש ח"כ כסיף ש"בשל מחסור, פערים מעמדיים מטורפים והיעדר שירותי בריאות ציבוריים ראויים, מיליוני אמריקאים לא יכולים להרשות לעצמם בדיקת רופא או טיפול בימי שגרה, ודאי שלא בזמן מגיפה. אסון הקורונה הוא רק זרקור על בעיה שקוטלת מדי שנה עניים רבים ללא תשומת לב ציבורית: הקורונה היא מגיפה, הקפיטליזם המחלה. 'החלום האמריקאי' הוא סיוט, ואני מקווה שבארה"ב ובעולם כולו יתעוררו ממנו מהר".